جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستاورد سفر به عتبات چه باید باشد؟

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 477980
حجت الاسلام نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات خواست تا به زائران مساله توبه و بازگشت به خدا را بیشتر گوشزد کنند و قبل از تشرف به زیارت امام بر روی طهارت ظاهری و باطنی تاکید کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیان و مداحان کاروان های عتبات عالیات، با اشاره به این‌که پاکی و طهارت مهمترین عنصر در زیارت است، اظهار داشت: شرط دیدار با انسان کامل و امام معصوم(علیه السلام) پاکی و طهارت است و همانگونه که قرآن را بدون طهارت نباید مّس کرد، حقیقت درک اهل بیت نیز نیاز به پاکی باطن دارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) یادآور شد: تداوم طهارت و پاکی رزق و روزی را زیاد می کند و بیش از نه نوع طهارت و پاکی وجود دارد که هر کدام از آنها روزی متناسب و متناسخ با خود را برای انسان به ارمغان می آورد.

نجفی روحانی پاکی از گناه را لازمه زیارت حقیقی دانست و عنوان کرد: باطن گناه و صفات رذیله به اندازه‌ای زشت و بدبوست که ملکوتیان و انسان کامل از آن متنفر هستند، از این رو قبل از زیارت انسان باید استغفار کند و با دلی پاک به زیارت رود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود به پاکی از خبث و حدث اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله طهارت پاکی از غیر خداست که در حرم دل جز خدا چیزی نباشد و این مقام والاترین مقام انسانی است.

وی از روحانیان کاروان های عتبات عالیات خواست تا به زائران مساله توبه و بازگشت به خدا را بیشتر گوشزد کنند و قبل از تشرف به زیارت امام بر روی طهارت ظاهری و باطنی تاکید نمایند و این بزرگترین دستاورد سفر معنوی به عتبات است که انسان را به خدا نزدیک می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *