جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موتورسیکلت‌های 5 میلیونی

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 477900
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران گفت: موتورسیکلت های چهار - پنج میلیونی حکم اسباب بازی را دارند و با کیفیت پایین در دسترس مردم قرار می‌گیرند درصورتیکه یک موتور سیکلت با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش برای استفاده در سطح شهر نیاز است که 15 تا 20 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا در اصفهان، محمد خادم منصوری روز گذشته در حاشیه افتتاحییه نخستین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه های موتورسیکلت بسیاری در سراسر کشور وجود دارند اما در این دوره از نمایشگاه تنها 30 شرکت کننده حضور پیدا کرده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا در سال 1395، نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه را در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کنیم تا رونق حاصل شود.

خادم منصوری با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در کشور تولید جایگزین مونتاژ شود، گفت: امیدواریم پس از برجام و با مشارکت شرکت های خارجی بتواینم شاهد تولید و رونق در صنف دوچرخه و موتورسیکلت باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا که چرا استقبال از نمایشگاه کم بوده است؟ خاطرنشان کرد: حدود 10 سال وقفه در برگزاری مجددد نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه وجود داشته است و یکی از دلایل آن راضی نبودن شرکت ها از محل برگزاری نمایشگاه در سال های پیش در مصلی تهران بود. امسال مکاتباتی داشته ایم تا نمایشگاه بعدی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران ادامه داد: در حال حاضر 100 درصد دوچرخه های موجود در کشور وارداتی هستند. برخی از ادارات و سازمان ها مانند اداره استاندارد باعث شده اند تا صنف دوچرخه و موتور سیکلت تنها واردکننده باشد.

خادم منصوری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا که آیا اتحادیه اقدامی برای استفاده مردم از موتورسیکلت برقی در شهر انجام داده است یا خیر؟ اظهار کرد: موتورسیکلت های چهار تا پنج میلیونی حکم اسباب بازی را دارند و با کیفیت پایین در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. یک موتور سیکلت مناسب و با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش برای استفاده در سطح شهر نیاز است که 15 تا 20 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت.

وی ادامه داد: این مبلغ بسیار زیاد است و مردم رغبتی به خرید آن نخواهند کرد و به دنبال همان موتور سیکلت های دیزلی و بنزینی خواهند رفت. در این موضوع باید دولت وارد عمل شود و به این بخش یارانه اختصاص دهد. خدمات پس از فروش نیز در این بحص از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران تصریح کرد: در تهران انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت وجود دارد و در خصوص اجرای طرح هایی مانند استفاده از موتورسیکلت های برقی در سطح شهر باید با چنین انجمن هایی مشورت شود.

خادم منصوری با طرح این پرسش که شهرداری ها متولی چه کاری هستند، گفت: آیا متولی موتورسیکلت در سطح شهر، شهرداری ها هستند؟ باید موضوعات این چنینی با مشورت انجمن ها و اتحادیه ها و با نظارت دولت به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر، اسکیت، تجهیزات و صنایع وابسته از 13 تا 16 اسفندماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *