سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۸
۱۷
رمز گشایی پرویز سروری از سازمان رای مردم تهران؛

شمال‌ شهر نشینان تهرانی در انتخابات حضور پررنگ‌ تری داشتند

لیست اصلاحات و طرفداران دولت گمنام هستند
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 477841
رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گفت: شمال‌نشینان تهرانی در انتخابات حضور پررنگ‌تری داشتند و برخی از جنوب‌نشینان تهران به دلیل مسائل اقتصادی در انتخابات شرکت نکردند.
شمال‌ شهر نشینان تهرانی در انتخابات حضور پررنگ‌ تری داشتند
گروه سیاست جهان نيوز ـ  پرویز سروری شامگاه پنج‌شنبه در نشست بصیرتی «تحلیل آرای تهرانی‌ها» در مسجد محمدیه همدان با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع شهادت حضرت فاطمه یک انتخاب بود، اظهار کرد: تمام تلاش حضرت صدیقه کبری (س) این بود که از یک انتخاب پرهزینه جلوگیری کند.

وی با بیان این‌که او در تلاش بود که نشان دهد نتیجه این انتخاب چه خواهد بود، افزود: امروز که امت اسلامی به دست سلاخان، سلاخی و به آتش کشانده می‌شوند، از کوه پرت می‌شوند و یا در دریا دست‌بسته غرق می‌شوند به دلیل همان انتخاب اشتباه است.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) به همه تذکر داد که انتخاب اشتباه چه پیامدهایی در طول تاریخ دارد، تصریح کرد: نتیجه انتخاب نادرست پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) هزینه سنگینی را  طی هزار و 400 سال بر جهان اسلام وارد کرد و امروز می‌بینیم که چه جنایاتی توسط به‌اصطلاح خادمین حرمین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انتخاب‌های انسان سطوح مختلفی دارد، ادامه داد: ما همواره درگیر یک انتخاب هستیم و ارزش انسان به انتخاب‌هایش باز می‌گردد به‌طوری‌که ارزش انسان به میزان ارزش انتخاب‌هایش باز می‌گردد.

سروری خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس دهم دارای ویژگی‌های خاصی بود که برای نخستین بار دوست و دشمن یک مسئله مشترک را مطرح می‌کردند و همه خواهان مشارکت در انتخابات بودند.

وی با بیان اینکه افرادی که دیروز از تحریم انتخابات سخن می‌گفتند، از مردم می‌خواستند رأی دهند، گفت: نکته دیگر این بود که دشمنان انقلاب از حالت مخفی، آشکارا به صحنه آمده و لیست کاندیداها را ارائه دادند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران اظهار کرد: امروز همه عوامل معاند بر خلاف گذشته که در پنهان نیات خود را دنبال می‌کردند به صحنه آمدند و آشکارا از مردم می‌خواستند که به چه افرادی رأی دهند.

وی با بیان اینکه در این تشویق بدخواهان سه هدف وجود دارد، افزود: با استفاده از حضور گسترده مردم، واگرایی بین مردم ایجاد کنند تا مانند انتخابات 88 بلوایی در کشور ایجاد شود و در نهایت عزمشان را جزم کردند که مجلس خبرگان را از مدار رهبری خارج کرده و به تعبیر خودشان تیر خلاص را به نظام بزنند.

سروری با اشاره به اینکه این افراد با بی‌شرمی اعلام می‌کردند این مجلس، رهبری آینده را انتخابات می‌کند، تصریح کرد: این افراد به دنبال خارج کردن مجلس خبرگان از دست نیروهای انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه این افراد به مانند مجلس ششم به دنبال به دست گرفتن مجلس هستند اما روش‌ها را تغییر خواهند داد، ادامه داد: این عده به دنبال مجلسی هستند که هر روز با تصویب یک مصوبه در مخالفت نظرات رهبری بلوایی ایجاد کنند تا رهبر معظم انقلاب را مجبور به واکنش کرده و در نهایت رهبری را در مقابل مردم قرار دهند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز بر هر سه این ترفند‌ها پیروز شدیم، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری محقق شد و افراد ولایی انتخاب شدند و در نهایت مجلسی که به طور کامل هم جهت دولت باشد نیز تشکیل نشد.

وی  با بیان اینکه 103 نفر از نمایندگان راه یافته به مجلس اصولگرا و 93 نفر اصلاح‌طلب هستند، گفت: 30 نفر نیز مستقل هستند و 69 حوزه نیز به مرحله دوم رفته که در 9 حوزه رقابت بین اصولگرایان هستند و در حوزه‌های دیگر که رقابت با اصلاح‌طلبان هستند، گزینه‌های اصولگرایان برجسته‌تر است.

سروری اظهار کرد: در مجلس پیش‌رو اقلیت قوی و اکثریت ضعیف وجود خواهد داشت که باید منتظر‌ تنش‌هایی باشیم اما بدون شک ‌مجلسی نخواهد بود که فرمان آن به دست دولت یا اصلاح‌طلب‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در تهران با پدیده نو ظهوری مواجه شدیم، افزود: هرچند 30 نفر اصولگرایان خارج از لیست بودند، اما تعداد رأی آنان نسبت به دوره‌های قبل افزایش چشمگیری داشته و نشانه ساماندهی خوبی است که انجام شده است.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه لیست اصلاحات و طرفداران دولت گمنام هستند، تصریح کرد: حال باید به این سؤال پاسخ داد که رأی آوردن لیست جناح اصلاح‌طلب و طرفداران دولت آیا یک اتفاق هیجانی است یا در پس پرده آن یک ساماندهی وجود دارد که باعث ایجاد یک موج اجتماعی خاموش ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از انتخابات فضای انتخاباتی به مانند گذشته ملموس نبود، ادامه داد: هیچ یک از نظرسنجی‌ها نیز این اتفاق را پیش‌بینی نکرده بود و در روز انتخابات بسیاری از افرادی را دیدیم که به صورت لیستی رأی می‌دهند.

سروری با بیان اینکه در این انتخابات افرادی وجود داشتند که حتی یک بار هم لیست را ندیده بودند، خاطرنشان کرد: در تهران در تمامی انتخابات گذشته متوسط میزان رأی تعرفه‌ها بین 8 تا 10 نفر بود اما در مجلس دهم به 25 تا 30 نفر در هر برگه رسیده است.

وی افزود: نمایش پروژه به نتیجه رسیدن برجام، بروز پیام‌هایی درباره گشایش قفل‌های رکود و رفت‌وآمد هیئت‌های تجاری در عرصه بین‌الملل اتفاقاتی بود که یک جریان به دنبال استفاده از آنان بودند و نیروی انقلاب نیز بدون هزینه نمی‌توانست روشنگری کند.

سروری با بیان اینکه در روزی که قرار است سکوت تبلیغاتی باشد، گروه مقابل شروع به فعالیت کرده و با هجمه سنگین موج ایجاد می‎کند، تصریح کرد: ما با فضای مجازی آشنایی کامل نداریم و در نتیجه نتوانستیم لایه‌های اجتماعی را باز کنیم و به قولی رأی‌های میانه و سفید را که از آن با عنوان خاکستری یاد می‌شود، جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه اما گروه مقابل این روزنه را به نیروهای سفید باز کرد، ادامه داد: ما در این انتخابات با اتفاقاتی مواجه شدیم که اگر به‌درستی شناسایی نشود در انتخابات دیگر در ابتدا به مراکز استان‌ها و سپس به شهرستان‌ها نیز نفوذ پیدا خواهد کرد.

سروری با تأکید بر اینکه تحقق وحدت را از دامنه آغاز کردیم، افزود: در کل استان‌ها نیروهای دلسوز را ساماندهی کردیم و پس از ماه‌ها نشست و گفت‌وگو به یک وحدت رسیدیم که در جریان آن اصولگراها یک لیست بیرون دادند تا همه در انتخابات مبتنی با وحدت حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت در تشکل‌ها، علما و فقها و شخصیت‌ها شکل گرفت، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ائتلاف پس از 12 سال شکل گرفت و امروز اکثریت آرا را کسب کردیم.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران با حرکت روبه‌جلو بودیم، افزود: اما موج خاموشی در روزهایی که تبلیغات ممنوع بود آمد و فضا را به دست گرفت که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکثریت مجلس در انتخاب رئیس مجلس نمود خواهد یافت، تصریح کرد: در این انتخابات رأی رئیس‌جمهور به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان سوم شد که نشانه ریزش آرای وی است.

سروری ادامه داد: اما همه نمایندگان سابق اصولگرا در مجلس افزایش رأی داشتند و یک حرکت متمدنانه از خود نشان دادند و به همه درس دموکراسی دادند به‌طوری‌که نیروهای انقلاب آمدند و شکست خوردند و قانونی عمل کردند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه اهانت به مردم ایران شد که گفتند مهم فقط رأی تهران است، گفت: این که گفته شود مهم تهران است، به نوعی توهین به مردم است که بقیه کشور را نادیده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هنوز مجلس شروع نشده، مواضعی مطرح شده که نگران‌کننده است، اظهار کرد: مواضع ساختارشکنانه‌ای شنیده می‌شود که باید نسبت به آن‌ها عکس‌العمل مناسب نشان داد.

سروری با تأکید بر اینکه میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات 45 تا 48 درصد بوده است، افزود: ما در حاشیه تهران بعضی مناطق را داریم که کاهش مشارکت داشتند که به دلیل مشکلات اقتصادی قهر کردند اما در شمال شهر تهران همه رأی دادند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای نیز در تهران برای نخستین بار رأی دادند، تصریح کرد: اگر افرادی که به صحنه نیامدند، وارد عرصه انتخاب می‌شدند تحلیل‌های متفاوتی را می‌شد ارائه داد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه یک حالت شمالی و جنوبی در تهران رخ داد، خاطرنشان کرد: شمال تهران با اشتیاق در انتخابات شرکت کردند و در جنوب تهران کمتر مشارکت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که با ارائه تحلیل غلط، داخل اردوگاه اصولگرایی ایجاد اختلاف کنند، ادامه داد: در مجلس خبرگان تهران لیست‌های مخالفی ارائه شد و ما از انسجام خارج شدیم.

سروری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به سینه آمریکا رفته، خاطرنشان کرد: امریکا تمام قد در مقابل انقلاب ایستاده و نیروهای انقلابی باید سینه سپر کنند تا به انقلاب صدمه وارد نشود.

وی با بیان اینکه در مقابل رخنه‌ها باید ایستاد تا صدمه‌ای به انقلاب و مقام معظم رهبری وارد نشود، گفت: ما از سختی فرار نخواهیم کرد و همه مسائل را به جان خواهیم خرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر ادب اصولگرایان که نریختند تو خیابونا
نه بابا تورو خدا بیاین خیابون
Iran, Islamic Republic of
يه فرقي بايد بين فتنه گران و قانونمدارها باشه...
موافقم ولی جنوب شهری ها هم خوب شرکت کردند
نظرات همه مهمه
احسنت به این تحلیل واقع بینانه بود
با این آدمهای گمنام می خوان چیکار کنند
متاسفانه بله البته
اصلاح طلبان آموخته اندکه قهر باصندوق نتیجه ای ندارد برای انتخابات هاب یعدی دیگران را نیز متقاعد می کنیم بیان رأی بدن
مهدی
انتخابات در بجنورد هم پر شور بود دوتا اصلاح طلب رای آوردند.
ب نظرم انتخاب ریس ربطی ب اکثریت ندارد چون بستگی دارد مستقل ها با کدام یک همکاری کنند
حالا برا شكستتون هي دليل الكي بيارين باختين تموم شد
Iran, Islamic Republic of
شماها كه برديد زحمت بكشيد يكم هم مشكلات مردم رو مرتفع كنيد
Iran, Islamic Republic of
شمال تهران تقریبا زیاد شرکت کردند ولی از مناطق دیگر تهران شرکت کننده کم بود آنهم به دلیل مشکلات اقتصادی
رضا
Romania
از یک طرف میگه جنوب شهر مشارکت مردم کمتر شد و از طرف دیگه میگه تعداد رای اصولگرایان بیشتر شده.
رضايي ع ر
چون شمال شهري ها گوششون به شبكه هاي خارجي و اونور آبيه تقريبا" همه اين شبكه هاي فارسي زبان و انگليسي زبان همه توصيه به شركت در انتخابات كرده بودند و تاكيد كرده بودند به ليست 16+ 30 راي بدهيد تا اون سه نفر راي نياورند تنها كسي كه به تحريم انتخابات توصيه كرده بود نيم پهلوي بود يه عده هم به توصيه او شركت نكردند .
Iran, Islamic Republic of
با افتخار از جنوب شهر تهران شرکت نکردم