شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حساسیت‌مجلس‎‌استرالیا به رفع تحریم‌ایران

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 477709
مجلس استرالیا، اقدام روز چهارشنبه دولت این کشور در رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پارلمان استرالیا خواستار بررسی اقدام دولت این کشور در رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران شده است.

پایگاه «جوئیش‌نیوز» گزارش داده بعد از تصمیم حزب «کارگر» استرالیا - که جریان مخالف دولت را نمایندگی می‌کند - در ارجاع موضوع رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران به چند کمیته قدرتمند سنا، پارلمان این کشور اقدام دولت در زمینه یاد شده را زیر ذره‌بین قرار خواهد داد.

سخنگوی «مایکل دانبی»، نماینده یهودی پارلمان استرالیا می‌گوید «انجمن امور حقوقی و بین‌المللی حزب کارگر»، موضوع اقدام دولت در تعلیق تحریم‌های ایران را به «کمیته امور خارجی» و «کمیته دفاع و تجارت» مجلس سنا ارجاع خواهد داد و انتظار می‌رود که ظرف چند ماه آینده نشست استماعی در این باره برگزار شود.

«دانبی» که از چند ماه پیش خواستار نظرخواهی از پارلمان برای اتخاذ هر گونه تصمیم درباره تعلیق تحریمهای ایران بوده دولت را به اقدام بدون مشورت عمومی و طی روال‌های قانونی متهم کرده است.

او می‌گوید: «درباره روابط استرالی با رژیم ایران که از همیشه نزدیک‌تر شده سوال‌های زیادی وجود دارد که جولی بیشاپ (وزیر خارجه استرالیا) به آنها پاسخ نمی‌دهد.»

وی افزود: «کم فکر می‌کنم روش پشت پرده او برای تعلیق تحریم‌ها، غیرصادقانه و بزدلانه بوده است.»

دولت استرالیا روز چهارشنبه ضمن اعلام پابرجا ماندن تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران از رفع تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *