پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برنامه فدراسیون تیراندازی برای شکارچیان

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 477329
مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست از برگزاری دوره‌های آموزشی برای شکارچیان توسط فدراسیون تیراندازی خبر داد و گفت: قطعاً اعلام مطلق ممنوعیت شکار جزء نظرات سازمان حفاظت محیط زیست نیست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی تیموری در مناظره شکار نمایشگاه محیط زیست ضمن برشمردن سیاست‌ها و اقدمات سازمان محیط زیست در مورد شکار از جمله ابلاغ صدور مجوز شکار پرندگان گفت:‌ قطعاً به لحاظ فنی اعلام مطلق ممنوعیت شکار بدون بررسی کارشناسی در مناطق چهارگانه و آزاد جزء نظرات سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست با طرح این سؤال که روش‌ها و اقدام‌ها محیط‌بانان چه اندازه باعث رشد حیات وحش در کشور می‌شود و با اشاره به روند نزولی حیات وحش در دنیا تصریح کرد: در ایران هم به دلایلی طبیعی از جمله خشکسالی، شهرنشینی و کاهش طعمه، حیات وحش از همین روند رنج می‌برد.

وی با تأکید بر تقویت قرق‌های اختصاصی و دستورالعمل‌های تکثیر و پرورش که منجر به شکار هم بشود گفت: سازمان به این نتیجه رسید که قرق‌های اختصاصی و تکثیر و پرورش را بیشتر تقویت کند.

تیموری در پایان از برنامه سازمان محیط زیست برای آموزش شکارچیان خبر داد و گفت:‌ در نظر داریم فدراسیون تیراندازی با امکاناتی که در مناطق مختلف دارد دوره‌های آموزشی با موضوعاتی همچون حقوق محیط زیست برای شکارچیان برگزار کند و سازمان محیط زیست برای هر شکارچی بر اساس دوره‌هایی که گذرانده دفترچه شکار صادر کند.

شکار موضوع مناظره‌ای بود که دوشنبه بعد از ظهر در نخستین روز از نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست برگزار شد و در این مناظره که با مدیریت علی تیموری، مدیر دفتر شکار و صید سازمان محیط زیست برگزار می‌شد محمود بناپور، موافق شکار، کیوان هوشمند خبرنگار محیط زیست و پرهام دیباج، مستندساز محیط زیست نظراتشان را ارائه دادند و پرسش و پاسخ حاضران نیز در پایان این مناظره حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *