جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کویت از میزبانی جام خلیج فارس انصراف داد

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 477185
کویت اعلام کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی و ادامه تعلیق عضویت فوتبال این کشور در فیفا از میزبانی بیست وسومین دوره رقابت های فوتبال جام خلیج فارس معذور است.
به گزارش جهان، ایرنا از پایگاه خبری الدوری والکاس قطر خبر داد، حمود فلیطح نایب رئیس سازمان ورزش کویت در این زمینه گفت: تصمیم شورای وزیران کویت مبنی بر کنار رفتن از میزبانی این رقابتها در شرایط فعلی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است و برنامه های ریاضتی در بیشتر زمینه ها در حال اجرا است وهمچنین در سایه ادامه تعلیق عضویت فدراسیون فوتبال کویت در فیفا یک تصمیم بجا است.

ملی پوش سابق کویت در دهه 80 میلادی ادامه داد: ما سال گذشته با آماده سازی برخی زیرساخت ها و در نظر گرفتن بودجه لازم درصدد میزبانی بودیم، اما ادامه درگیری دولتمردان با فدراسیون فوتبال و خودداری فدراسیون فوتبال از کوتاه آمدن در برابر فیفا و عدم تلاش برای رفع تعلیق فوتبال شرایطی پیش آورده است که امکان میزبانی بیست وسومین دوره رقابتهای فوتبال جام خلیج فارس در کویت وجود ندارد.

فیفا به دلیل دخالت دولت کویت در کار فدراسیون فوتبال ، عضویت فدراسیون فوتبال این کشور را به تعلیق درآورد و این کشور در رای گیری اخیر مجمع عمومی فدراسیون بین المللی فوتبال برای انتخاب رئیس فیفا حق رای نداشت.

طبق برنامه نوبت بندی قرار بود کویت زمستان سال 2016 میزبان بیست وسومین دوره رقابت های فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باشد.

این رقابتها از سال 1970 میلادی با حضور شش کشور عرب حوزه خلیج فارس به علاوه عراق و یمن هر دو سال یک بار به صورت ادواری در یکی از کشورهای شرکت کننده برگزار می شد، اما با شروع ناآرامی های منطقه ای در کویت ، عراق و بعدا در یمن برگزاری این رقابتها هم با مشکلاتی روبرو شد و در چند دوره متوقف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *