پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۵
۲

مرعشی ، مردم شهرستان‌ها را عقب‌مانده سیاسی دانست!

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 477034
حسین مرعشی، از اعضای ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان خانواده هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته و پس از قطعی شدن شکست جریان ائتلاف هاشمی، دولت، اصلاحات و لاریجانی در سراسر کشور، مردم شهرستان‌ها را عقب‌مانده سیاسی دانست.
مرعشی ، مردم شهرستان‌ها را عقب‌مانده سیاسی دانست!
به گزارش جهان، پیروزی قاطع جریان انقلابی، بزرگ‌ترین نشانه انتخابات 7 اسفند بوده است. البته جریان انقلابی با پذیرش شکست در برخی حوزه‌ها مانند شهر تهران، نشان داده است همزمان با پیروزی در سراسر ایران، پذیرش شکست در یک حوزه انتخابیه را به عنوان یک وجه از سیاست‌ورزی اخلاقی و عالمانه پذیرفته است. این موضوع اما متاسفانه از سوی جریان رقیب رعایت نشد و باز هم همانند همه دوره‌هایی که جریان رقیب انقلابیون، باخت خود را با شورش و بددهنی و توهین پاسخ داده بود؛ این بار نیز با استدلال‌های محیرالعقول، تلاش کردند مردم ایران را به دلیل عدم اعتماد به آنها مورد اهانت قرار دهند. اگرچه سابقه توهین به شعور سیاسی مردم همواره به عنوان یکی از رفتارهای ثابت جریان مدعی اصلاح‌طلبی در حافظه سیاسی مردم ایران ثبت شده بود اما این بار یکی از اعضای خاندان هاشمی‌رفسنجانی زبان به توهین به مردم ایران گشود.

حسین مرعشی، از اعضای ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان خانواده هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته و پس از قطعی شدن شکست جریان ائتلاف هاشمی، دولت، اصلاحات و لاریجانی در سراسر کشور، مردم شهرستان‌ها را عقب‌مانده سیاسی دانست. او همچنین مردم تهران – که به لیست مجلس ائتلاف هاشمی رأی دادند- را در حوزه سیاسی توسعه‌یافته دانست! عضو خاندان هاشمی به خبرگزاری ایسنا گفت: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف 10 سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند. مرعشی البته در حالی مردم تهران را مردمی توسعه‌یافته در حوزه سیاسی دانسته که در کلانشهر مشهد، مردم هر 5 سهمیه خود برای مجلس شورای اسلامی را به اصولگرایان دادند! آیا مردم مشهد در این تعریف مرعشی، توسعه‌یافته نیستند؟ یا در تبریز، از 2 کرسی یکی به ائتلاف هاشمی و دیگری به اصولگرایان رسید و برای دیگر کرسی‌ها رقابت میان 3 اصولگرا و 3 عضو ائتلاف هاشمی به مرحله دوم رفته است. آیا در تبریز مردم این کلانشهر به دلیل عدم انتخاب کامل لیست هاشمی، باید جزو عقب‌مانده‌های سیاسی قرار گیرند؟

در کنار بنیان سست حسین مرعشی که به عنوان یکی از جنجالی‌ترین اعضای خاندان هاشمی به حساب می‌آید؛ موضوع توهین همیشگی این جریان به مردم ایران به دلیل عدم اقبال به آنها، باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. این جریان سیاسی که پیش‌تر و در موعد باخت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، موضوع رأی کمی و رأی کیفی را مطرح کرده بود تا از این طریق، یعنی با توهین به حامیان کاندیدای رقیب، آتش درون خود را خاموش کند؛ همان جریانی است که سال 88 نیز به دلیل پایین بودن ظرفیت سیاسی، دست به فتنه 88 زد. ماهیت رهبر این جریان یعنی هاشمی‌رفسنجانی نیز برای مردم ایران کاملا شناخته شده است چرا که در موعد باخت، از تقلب می‌گوید و در موعد پیروزی، مدعی برگزاری پاک‌ترین انتخابات می‌شود! به نظر می‌رسد آنچه حسین مرعشی از آن به عدم توسعه‌یافتگی سیاسی یاد می‌کند؛ بیشتر متوجه امثال او و رهبر جریان سیاسی متبوع او است. اولین و بدیهی‌ترین اصل در فعالیت سیاسی بر بستر دموکراسی، پذیرش آرای عمومی و نظر اکثریت است. این اصل بدیهی همواره و در موارد مختلف از سوی هاشمی‌رفسنجانی و جریان سیاسی وابسته به او نقض می‌شود.
 منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناسناس
در حقیقت عقب مانده سیاسی آنهایی هستند که فتنه گران را انتخاب میکنند که ضربات بسیار زیادی به مملکت و شهداء و انقلاب زده اند و ولایت مطلقه فقیه را قبول ندارند
جهان خوبه نظرات را پخش نمی کنی