پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ارشاد ۲ کتاب مفسر بی‌بی‌سی فارسی را خرید

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 476948
در لیست خرید کتاب ارشاد ۲ کتاب عطا‌ مهاجرانی مفسر کنونی شبکه بی‌بی‌سی فارسی به چشم می‌خورد. ارشاد از کتاب «افسانه نیما» ۱۰۰ نسخه خرید، همچنین از این کتاب نیز ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد ۱۰۰ نسخه خریده است!
ارشاد ۲ کتاب مفسر بی‌بی‌سی فارسی را خرید
به گزارش جهان، در جلسه 548 هیأت انتخاب و خرید کتاب 285عنوان در 58760 نسخه به مبلغ کل 000/800/631/10 ریال برای خرید به تصویب رسید. فهرست این خرید نیز در درگاه اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نشانی بارگذاری شده است.  

 نگاهی گذرا به آخرین فهرست خرید ارشاد و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد نکاتی جالب و تامل‌برانگیز را نشان می‌دهد.

در این لیست نام دو کتاب از عطا‌ءالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد و مفسر کنونی شبکه بی‌بی‌سی فارسی به چشم می‌خورد. وزارت ارشاد از کتاب «افسانه نیما» صد نسخه خریده است. همچنین از این کتاب نیز ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد صد نسخه خریده است!

«انقلاب عاشورا» عنوان کتاب دیگر مهاجرانی است که توسط وزارت ارشاد صد نسخه خریده است. همچنین در لیست جدید تو کتاب «زن» و «مصر از نگاهی دیگر» نوشته جمیله کدیور همسر مهاجرانی به چشم می‌خورد.

کتاب دیگری که در لیست خرید ارشاد و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد دیده می‌شود اثر سترگ جعفر شیرعلی‌نیا با عنوان «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» است که در مجموع 300 خریداری شده است.

در این لیست منتشر شده اسامی دو خبرنگار صداوسیما دیده می‌شود. میترا لبافی و کامران نجف‌زاده نیز با دو کتاب در این لیست حاضر هستند.

هیات خرید کتاب اعلام کرد: ناشران محترمی که کتاب‌های خود را جهت بررسی به هیات داده‌اند، در صورت تصویب کتاب‌ها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، با هماهنگی قبلی، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیات، (واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ٣4٢) مراجعه فرمایند.

این هیات همچنین نکاتی را خطاب به ناشران منتشر کرده است:

همچنین دبیرخانه این هیات در اطلاعیه‌ای، درباره برخی نکات مربوط به مناسبات خرید و انتخاب کتاب، نظر به اهمیت موضوع، موارد زیر را مجددا یادآوری کرده است:

1- فرایند ارسال کتاب در هیات انتخاب و خرید کتاب،‌‌ همان طور که در اطلاعیه‌های پیشین به اطلاع عموم رسیده است، صرفا بر مبنای تمایل خود ناشر است؛ و نه دسترسی به همه کتاب‌هایی که در طول دوره‌های برگزاری جلسات هیات منتشر می‌شوند. از این رو ممکن است در جلسه‌ای، بر اساس تعداد ارسال کتاب توسط ناشران مختلف، میزان مصوبات خرید هم در مقایسه با یکدیگر نوسان داشته باشد. بنابراین خرید تعداد عناوین بسیار از یک ناشر به معنای اقبال و یا توجه وزارتخانه به آن ناشر نیست، بلکه به این دلیل است که آن ناشر در زمان برگزاری جلسه، تعداد زیادی از کتاب‌های خود را به هیات ارسال کرده و خواه ناخواه این موضوع در فرایند بررسی و تصویب تاثیرگذار بوده است.

2- با توجه به توضیحات بند پیشین، مناسب می‌نماید به لحاظ رعایت استانداردهای تحلیلی، مبنای تحلیل‌های آماری بر اساس مقاطع زمانی معنادار‌تر (مثلا یک دوره سه ماهه و یا بیشتر) قرار داده شود و صرفا بر اساس یک جلسه واحد به برشماری بیشینه‌ها و کمینه‌های مصوبات پرداخته نشود چرا که در یک جلسه واحد ممکن است میزان ارسال کتاب توسط ناشری از بقیه بیشتر باشد و فزونی احتمالی و تبعی مصوبات آثار آن ناشر، تحلیل‌ها را دچار کژتابی آماری سازد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *