سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳
۱

واکنش‌رسانه های جهان عرب به خبر درگذشت فرج الله‌سلحشور

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 476945
ده‌ها رسانه عربی ضمن انتشار خبر درگذشت کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) نوشتند: فرج الله سلحشور شکننده تابوها بود که کارهای جنجالی می‌ساخت.
واکنش‌رسانه های جهان عرب به خبر درگذشت فرج الله‌سلحشور
به گزارش جهان، ده‌ها سایت و رسانه عربی خبر درگذشت فرج‌اله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) را منتشر کردند.

پایگاه‌های خبری و روزنامه‌هایی چون پایگاه «اتحادیه رادیو تلویزیون مصر»، «پایگاه العهد» لبنان، «السومریه» عراق، «الیوم السابع» مصر، ارم نیوز مصر، روزنامه الوسط بحرین، «اخبار قطر» کشور قطر، الخبر پرس، موجز مصر، صحیفه الساعه، اخبار الامه، عیون الخلیج و چندین سایت و رسانه دیگر این خبر را منتشر کردند.

بنابر این گزارش، بیشتر پایگاه‌های عربی به پخش فیلم یوسف پیامبر که در این کشورها با عنوان «یوسف الصدیق» علیرغم مخالفت‌های الازهر اشاره کرده‌اند.

رسانه‌های عربی ضمن ارائه بخشی از زندگینامه این کارگردان جهانی به آثار قرآنی و دینی دیگر وی که برخی از آنها از جمله «مردان آنجلس» در کشورهای عربی اشاره کرده‌اند.

در این بین روزنامه الیوم السابع که در مصر منتشر می‌شود نوشت: فرج الله سلحشور شکننده تابوها که کارهای جنجالی از جمله سریال ایوب پیامبر(ع)، سریال اصحاب کهف و سریال یوسف پیامبر(ع) را ساخته بود درگذشت.

پایگاه العهد لبنان از پایگاه‌های حامی مقاومت نیز به موفقیت این سریال در سراسر ایران و کشورهای اسلامی اشاره کرده و نوشته است: وی کارگردانی برجسته‌ای در این سریال داشت و در آن مصطفی زمانی و کتایون ریاحی به او کمک کردند.

بنابر این گزارش، رسانه‌های عربی در حالی خبر درگذشت فرج‌الله سلحشور را منتشر کردند که به تلاش‌های وی برای ساخت سریال موسی(ع) اشاره کرده‌اند.

این رسانه‌ها همچنین بعضا به واکنش هنرمندان ایرانی نیز اشاره کرده‌اند که مهمترین آنها واکنش مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف پیامبر(ع) در سریال سلحشور بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...و اگر موسی(ع) ساخته می شد چه می شد!