شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حمله لفظی اوباما به داعشی ها

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 476938
رئیس جمهور آمریکا ضمن تأکید بر ادامه مقابله با گروه تروریستی داعش خواستار توقف حملات توسط همه طرف ها در سوریه شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سی ان اس نیوز خبر داد، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در وزارت خارجه این کشور شد به علت افزایش مالیات توسط گروه تروریستی در مناطق تحت کنترل این گروه نارضایتی عمومی از این گروه در حال افزایش است.

وی همچنین گفت با توجه به اینکه ما زیر ساخت های درآمدی این گروه را هدف قرار داده ایم و این گروه با کاهش درآمد مواجه شده است که به تبع آن پرداختی های این گروه به اعضایش کاهش یافته است که همین امر موجب کاهش جذب نیرو توسط این گروه شده است.

اوباما گفت اکثر مردم مناطقی که تحت کنترل داعش هستند فهمیده اند که داعش خلیفه گری نیست بلکه یک حلقه جنایت کار است.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت: طی هفته جاری، ما به نبرد خود برای نابودی داعش ادامه می دهیم. نبرد با داعش همچنان دشوار است و وضع سوریه و عراق به شکل غیرقابل باوری پیچیده است.

اوباما در ادامه گفت: داعش در نواحی شهری، سنگربندی کرده و از غیرنظامیان بی گناه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. اما با وجود این چالش ها، می توانم بگویم که در حال پیشرفت هستیم. در این هفته، من به نیروهای خودمان دستور دادم همچنان نبرد در همه جبهه ها را شدت بخشند.

اوباما تنها راه شکست کامل داعش را پایان دادن به  جنگ داخلی و آشوب در سوریه دانسته و با اشاره به توافق آتش بس در سوریه گفت: توقف خصومت ها در جنگ داخلی قرار است انتهای همین هفته اجرایی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در بهترین شرایط خشونت فوراً پایان نمی یابد، اما همه می دانند که چه اتفاقی باید بیافتد. همه طرف ها باید به حملات خود پایان دهند، از جمله بمباران های هوایی.

اوباما در ادامه بر لزوم ارسال کمک های بشردوستانه به نواحی تحت محاصره در سوریه تاکید کرده و گفت در مقابله با داعش آتش بسی در کار نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *