پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
علیدوستی: گلایه‌ها دردی را دوا نمی‌کند

می‌خواهیم به جام‌جهانی صعود کنیم

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 476882
تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران در ادامه برنامه های آماده سازی خود برای قهرمانی آسیا امروز راهی تاشکند شد.
به گزارش جهان به نقل از ورزش 3 ، حمید علیدوستی و شاگردانش برای حضور در تورنمنت چند جانبه ازبکستان امروزعازم تاشکند شدند تا در این تورنمنت با میزبان، ژاپن و ترکمنستان روبرو شوند.پیش از سفر نوجوانان فرصتی دست داد تا با حمید علیدوستی گفتگویی داشته باشیم تا از آخرین وضعیت و مشکلات تیم ملی مطلع شویم.

خودم خواستم رقبای تدارکاتی قدرتمندی داشته باشیم

من خودم از فدراسیون فوتبال خواستم که با تیم های قوی بازی کنیم. تورنمنت ازبکستان هم می تواند برای ما ثمر بخش باشد چرا که ژاپن یکی از تیم های خوب منطقه است و ازبکستان هم تیمی است که قدرت بدنی خوبی دارد و بازی با چنین تیم هایی برای ما ثمر بخش خواهد کرد. ما در این تورنمنت با هر سه تیم بازی خواهیم کرد.

این تیم با یک سال پیش زمین تا آسمان متفاوت است

بازیکنانی که ما گزینش کرده ایم الان به نسبت یک سال گذشته تفاوت های زیادی کرده اند و این به خاطر برگزاری بازی دوستانه با تیم های خوب و قوی است. ما در این رده سنی تیم کم تجربه ای بودیم اما هم اکنون به خاطر گام های خوبی که فدراسیون فوتبال برداشته به تیم خوب و پر امید تبدیل شده ایم. من اکنون به صراحت می گویم به صعود تیمم به جام جهانی امیدوار هستم.ضمن اینکه به یک نکته مهم هم اشاره می کنم. چنین بازی هایی اعتماد به نفس بچه ها را بالا می برد.


اهل گله کردن از مشکلات نیستم

گلایه ها دردی را دوا نمی کند من هم عادت ندارم مدام ایرادات را بگویم چون می بینم که فدراسیون تا حد توان تلاشش را برای تیم های پایه انجام می دهد اما خب زمین شماره دو آزادی اصلا کیفیت مناسبی برای تمرین ندارد. حتما فدراسیون فوتبال این را می داند و دغدغه رسیدگی هم دارد. شاید اگر تا اکنون این کار انجام نشده مقدمات آن فراهم نبوده است. به نظر من اگر زمین زیر کشت برود شرایط خوبی پیدا خواهد کرد.

اردیبهشت هم در تورنمنت چین شرکت می کنیم

قرار است اردیبهشت ماه در تورنمنتی که در چین برگزار می شود شرکت کنیم. البته من از تیم های شرکت کننده اطلاعی ندارم. چنین بازی هایی خیلی به ما کمک خواهد کرد. همان طور که گفتم تیمم از نظر تاکتیکی به واسطه برگزاری بازی های دوستانه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و رفته رفته تیم از نظر ذهنی برای موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا  و صعود به جام جهانی آماده می شود. تاکید به برگزاری چنین بازی هایی به این خاطر است که در مسابقات نهایی برگزیده ها حضور دارند. ما باید خوب تدارک ببینیم و البته فدراسیون فوتبال تا به این جای کار خیلی خوب عمل کرده است.



الان وقت فکر کردن به پیشنهادات خارجی نیست

تعدادی از بچه های تیم من همان طور که قبلا گفتم می توانند ستاره های آینده فوتبال ایران باشند و همین الان هم پیشنهاداتی خارجی دارند اما الان همه تمرکزمان به تمرینات آماده سازی و بازی های پیش روی دوستانه و بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا است و تا آن موقع از عارف محمد علی پور و بچه ها خواسته ام همه فکر و ذهنشان به تمرینات و بازی ها باشد. بعد از اتمام بازی ها و صعود تیم ملی به جام جهانی بازیکنان می توانند به تیم های خارجی بروند اما اکنون زمان مناسبی برای پرداختن به این موضوعات نیست.

هدف ما صعود به جام جهانی است

ما دور هم جمع شده ایم که به جام جهانی صعود کنیم و هدفی غیر از این ما را نمی تواند راضی کند. تیم من شایسته صعود است پس شک نکنید تلاتش می کند تا این شایستگی را به همه از جمله مردم ایران و فوتبالدوستان ثابت کند. امیدوارم بتوانیم سربازان خوبی برای کشورمان در مسابقات بین المللی باشیم و پرچم ایران را د رهمین رده سنی به اهتزاز درآوردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *