جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳
مدیر انجمن کاشی و سرامیک:

کارخانه های کاشی و سرامیک، تا سه ماه تعطیل!/ 300 میلیون مترمربع محصول روی‌دست‌تولیدکننده مانده!

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 476734
مدیر انجمن کاشی و سرامیک از انباشت ۳۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کارخانه‌ها خبر داد و گفت:‌ به منظور مدیریت بازار، برنامه توقف تولید کارخانه‌ها از ۱۵ اسفندماه پیش‌بینی شده است.
کارخانه های کاشی و سرامیک، تا سه ماه تعطیل!/ 300 میلیون مترمربع محصول روی‌دست‌تولیدکننده مانده!
گروه اقتصاد جهان نيوزـ بهنام عزیز زاده در گفت‌ و گو با فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک با کمتر از 40 درصد ظرفیت تولید خود فعال هستند، اظهار داشت: رکود بازار و نبود تقاضا باعث انباشت 300 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کارخانه‌ها و شبکه‌ توزیع شده که این رقم برابر با میزان تولید کاشی و سرامیک در سال جاری است.

وی تصریح کرد: میزان تولید کاشی و سرامیک در سال 92 حدود 500 میلیون متر مربع بود که این رقم در حال حاضر کاهش یافته و در کنار رکود بازار داخلی، شکل‌گیری رقابت منفی تولیدکنندگان در بازار صادراتی عراق نیز باعث شده تا صادرات به این کشور کاهش داشته باشد.

به گفته عزیز زاده، فروش کارخانه‌های کاشی و سرامیک طی سال جاری از محل تولیدات سال قبل بوده و در حال حاضر کارخانه‌ها به اندازه تولید امسال خود با انباشت کالا روبرو هستند.

وی ادامه داد: سالانه حدود 110 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک از ایران صادر می‌شود که عمده آن به عراق عرضه می‌شود و امسال به دلیل انباشت کالا در کارخانه‌ها، تولیدکنندگان قیمت محصولات خود را در بازار صادراتی کاهش داده‌اند و رقابت منفی شکل گرفته است که این مسئله باعث شده رنج قیمت صادرات کاشی و سرامیک در سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته باشد.

وی افزود: به دنبال تشدید رکود و انباشت کالا در کارخانه‌های کاشی و سرامیک، انجمن کاشی و سرامیک از تولیدکنندگان این صنعت خواسته تا بنا به صلاح دید خود، تولیدشان را به مدت سه ماه از 15 اسفند امسال تا 15 خرداد سال آینده متوقف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چشم دولت روشن.
ما که تو این صنف تمام دارایی و سرمایه هامون رو از دست دادیم.
زیر قرض و بدهی بانکی که اگه زندانی نشیم باید تا چند سال برای بانکها مفت کار کنیم.
تو رو قرآن نشر بده جهان
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش بزودی سهام شرکت هایمان را برادران انگلیسی می خرن ؟؟؟؟؟؟؟
شرایط خوبی نیست اقتصاد