چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۱
۵
یادگاری:

برای اولین‌بار در دوره نخست یک دولت،مجلس همسو با آن نیست

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 476718
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود اینکه دولت یازدهم به صورت علنی اعلام کرد می‌خواهم مجلسی همنوا و همساز با دولت داشته باشم و با تمام توان وارد شد، ولی این امر اتفاق نیفتاد و کسانی که می‌خواستند مجلس وکیل‌الدوله باشد در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.
برای اولین‌بار در دوره نخست یک دولت،مجلس همسو با آن نیست
به گزارش جهان، محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تشکر از حضور حماسه‌ساز مردم انقلابی ایران در انتخابات روز گذشته گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حضور حداکثری در انتخابات، مردم امر رهبری را لبیک گفتند و بر اساس اخبار 70 درصد از 54 میلیون نفری که حق رأی داشتند در انتخابات شرکت کردند که این میزان عدد قابل توجهی است.

وی حضور مردم در انتخابات روز گذشته را تودهنی به دشمن برشمرد و اظهار داشت: مردم ما روز گذشته تودهنی دیگری به غرب‌گراها و دشمنان زدند و با توجه به نتیجه به دست آمده در آینده مجلس مقتدری داریم که می‌تواند در برابر زیاده‌گویی‌ها و یاوه‌گویی‌های غرب بایستد.

یادگاری با اشاره به انتخاب بیشتر اصولگراها از سوی مردم عنوان کرد: توانایی اصولگراها در مجلس آینده بالاست و امیدواریم مجلسی داشته باشیم که مردمی، ولایی و قانون‌مند باشد و بتواند قوانینی را پایه‌گذاری کند که به نفع مردم کشورمان باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در مجلس خبرگان نیز اغلب افراد انتخاب شده افراد ولایی هستند و می‌توانند پشتیبان ولایت فقیه باشند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ انقلاب در نخستین انتخابات مجلس در یک دولت مجلس و دولت همسو نشدند، گفت: با وجود اینکه دولت یازدهم به صورت علنی اعلام کرد که می‌خواهم مجلسی همنوا و همساز با دولت داشته باشیم و هزینه بسیاری صورت داد ولی این امر اتفاق نیفتاد و کسانی که می‌خواستند وکیل‌الدوله باشند به مجلس راه نیفتند.

یادگاری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم ما مجلس دولتی یا غیردولتی نمی‌خواهند بلکه مردم ما مجلسی همنوا و پشتیبان دولت می‌خواهند که برای حل مشکل مردم کار کنند.

وی اضافه کرد: دولت برای اینکه کاندیداهای مورد نظر خود را وارد مجلس کند بسیار هزینه کرد که البته اشتباه بود ولی مردم آگاهانه به کسانی که می‌خواستند وکیل‌الدوله باشند رأی ندادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت هیچوفت بدنبال مجلس همسو نبوده و چنین چیزی هم گفته نشده است بلکه علاقمند به مجلس "عاقل" می باشند که ضمن اینکه اشکالات دولت را می بینند و انتقاد کرده نقاط قوت آن را هم ببیند و حمایت کند. در یک کلام مجلس دوره قبل نمی خواهد و مردم با رایشان این هدف را برای آقای روحانی تامین کردند.
Canada
چقدرم که اصولگراها همسو با دکتر احمدی نژاد بودند. و چقدر هم با دولت اعتدال همسو نبودند، معنی همسو باید دوباره تعریف بشه.
با اين حرف ها خودتون راضي كنين
مگرنتیجه انتخابات مشخص شده؟
سایت های اونا که میگه اکثریت با اعتدال و اصلاح طلبانه
شماهم عکسش رو میگید
ماهم علامت سئوالیم؟
یک هم وطن ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
رای اولین‌بار در دوره نخست یک دولت،مجلس همسو با آن نیست و این بدلیل ضعف اقتصادی دولت است زیرا نخواست از کارشناسان اقتصادی و عوامل پاک دست انتخاب کند واین نمونه ای شد تا بعضی از احزاب به جای فرافکنی به فکر افراد متدین و اقتصا د دان و وطن پرست باشند دیگر دوره بزن و در رو تمام شد انشاالله مردم سطح آگاهی و بصیرتشان بالا رفته است