کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادگاری:

برای اولین‌بار در دوره نخست یک دولت،مجلس همسو با آن نیست

8 اسفند 1394 ساعت 14:29

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با وجود اینکه دولت یازدهم به صورت علنی اعلام کرد می‌خواهم مجلسی همنوا و همساز با دولت داشته باشم و با تمام توان وارد شد، ولی این امر اتفاق نیفتاد و کسانی که می‌خواستند مجلس وکیل‌الدوله باشد در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.


به گزارش جهان، محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن تشکر از حضور حماسه‌ساز مردم انقلابی ایران در انتخابات روز گذشته گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حضور حداکثری در انتخابات، مردم امر رهبری را لبیک گفتند و بر اساس اخبار 70 درصد از 54 میلیون نفری که حق رأی داشتند در انتخابات شرکت کردند که این میزان عدد قابل توجهی است.

وی حضور مردم در انتخابات روز گذشته را تودهنی به دشمن برشمرد و اظهار داشت: مردم ما روز گذشته تودهنی دیگری به غرب‌گراها و دشمنان زدند و با توجه به نتیجه به دست آمده در آینده مجلس مقتدری داریم که می‌تواند در برابر زیاده‌گویی‌ها و یاوه‌گویی‌های غرب بایستد.

یادگاری با اشاره به انتخاب بیشتر اصولگراها از سوی مردم عنوان کرد: توانایی اصولگراها در مجلس آینده بالاست و امیدواریم مجلسی داشته باشیم که مردمی، ولایی و قانون‌مند باشد و بتواند قوانینی را پایه‌گذاری کند که به نفع مردم کشورمان باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در مجلس خبرگان نیز اغلب افراد انتخاب شده افراد ولایی هستند و می‌توانند پشتیبان ولایت فقیه باشند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ انقلاب در نخستین انتخابات مجلس در یک دولت مجلس و دولت همسو نشدند، گفت: با وجود اینکه دولت یازدهم به صورت علنی اعلام کرد که می‌خواهم مجلسی همنوا و همساز با دولت داشته باشیم و هزینه بسیاری صورت داد ولی این امر اتفاق نیفتاد و کسانی که می‌خواستند وکیل‌الدوله باشند به مجلس راه نیفتند.

یادگاری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم ما مجلس دولتی یا غیردولتی نمی‌خواهند بلکه مردم ما مجلسی همنوا و پشتیبان دولت می‌خواهند که برای حل مشکل مردم کار کنند.

وی اضافه کرد: دولت برای اینکه کاندیداهای مورد نظر خود را وارد مجلس کند بسیار هزینه کرد که البته اشتباه بود ولی مردم آگاهانه به کسانی که می‌خواستند وکیل‌الدوله باشند رأی ندادند.


کد مطلب: 476718

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/476718/اولین-بار-دوره-نخست-یک-دولت-مجلس-همسو-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com