سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۶

تکذیب ناشیانه خبر حمایت مفتی آل سعود از اصلاحات

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب: 476569
خبر اظهار نظر مداخله‌جویانه مفتی سعودی در خصوص عدم رای دادن به آیت‌الله جنتی، یزدی و مصباح به مذاق سایت‌های اصلاح طلب خوش نیامد و با واکنش هیجانی آنها مواجه شد.
تکذیب ناشیانه خبر حمایت مفتی آل سعود از اصلاحات
به گزارش جهان به نقل از کیهان، روز جهارشنبه خبری از پایگاه خبری « النشره» در سانه ها منتشر شد که گویا به مذاق برخی از سایت‌های خبری اصلاح‌طلب خوش نیامد و با واکنش تند آنها مواجه شد.

در خبری که پایگاه لبنانی النشره آن را منتشر ساخته است «‌عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواست به آیات جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.»

پایگاه النشره لبنان گزارش داد که عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم وهابیون سعودی در جمع تعدادی از طلاب وهابی از رشد آنچه که او از آن به عنوان افراطیون شیعی یاد کرده است ابراز نگرانی کرده و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفته است که باید از پیروزی روحانیون افراطی در ایران جلوگیری کرد. آل الشیخ همچنین ایرانی‌ها را مجوس نامیده و گفت که برای مقابله با اعتقادات الحادی شیعیان باید از درون این کشور با آنها مقابله کرد.

مفتی اعظم وهابی عربستان با اشاره به نام آیات جنتی، مصباح ‌یزدی و محمد یزدی و حضور آنان در رأس نهاد خبرگان رهبری گفت‌: به دلیل وجود نهادی چون خبرگان رهبری است که نظام ولایت فقیه در ایران پابرجا مانده است و  این نهاد دیگر کشورهای عربی شیعی در منطقه را به سمت الگوگیری از چنین نظامی هدایت می‌کند.

به گزارش کیهان، برخی از سایت‌های اصلاح طلب برای دفع تاثیر این خبر و بی‌اطلاع ماندن مردم از اظهار نظر‌های بیگانگان در خصوص افراد و لیست‌های مورد نظر خود نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

سایت‌های اصلاح طلب انتخاب و عصر ایران  در واکنش به این خبر آوردند که «  عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن  که در صفحه توئیتر خود، خبر مربوط به سخنان مفتی اعظم سعودی علیه برخی از کاندیداهای انتخابات خبرگان ایران را تکذیب کرد.»

این در حالی است که اصل خبر منتشر شده در کیهان از پایگاه خبری « النشره» منعکس شده و آن گونه که این سایت‌ها ابراز می‌کنند این خبر فاقد منبع نبوده و خبری موثق است و حتی فراسوی آن،  این نخستین بار نبود که مقامات سعودی از جریان اصلاحات در ایران حمایت به عمل آورده اند.

برای مثال شبکه فارسی زبان کلمه - وابسته به دربار آل سعود- نیز در روزهای گذشته از مردم خواسته است که ضمن رای دادن به لیست اصلاح طلبان برای خبرگان از راه یافتن آیات جنتی، مصباح و یزدی به خبرگان جلوگیری کنند. این شبکه رسماً از داعش حمایت می‌کند.

در این بین مطلب قابل تامل این است که چه ارتباطی میان برخی ها با آل سعود وجود دارد که این چنین برای آنها سینه چاک کرده و در حکم حافظ منافع سعودی‌ها در فضای رسانه ایران عمل می‌کنند. آیا این رسانه‌ها تصور می‌کنند با لاپوشانی رفتار مغرضانه سعودی‌ها و بیگانگان در حمایت از طیف اصلاح طلب برای ورود به مجلس می‌توانند افکار عمومی را به نفع خود مصادره کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *