جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مهم‌ترین کار مجلس دهم ازنظررضایی

جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 476468
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهمترین کار مجلس دهم این است که مرعوب آمریکا و غرب نباشد، گفت: اگر انگلیس بتواند انتخابات را مهندسی کند فردا امنیت ملی ما را مهندسی خواهند کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه شب(ششم اسفند) در اخبار شبکه یک سیما با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت:  از کسانی که سه ماه مستمر برای برگزاری انتخابات تلاش می کنند. فرمانداران، استانداران، دولت،هیات های نظارت، وزارت کشور و شورای نگهبان، از همه رسانه ها ، خبرگزاری ها، صداوسیما و سایت ها ی خبری که سه ماه است برای خلق این حماسه ملی در تلاش اند تشکر و قدردانی می کنم.

رضایی افزود: باید بدانیم جایگاه مجلس در منظومه حکومت کجاست؟ بعضی ها مجلس را با دولت یا جناح های سیاسی می سنجند. مجلس شورای اسلامی مانند مجموعه ای است که ریل پیشرفت کشور را به وجود می آورد و قطارهای دولت، بخش خصوصی، قوه قضاییه و سایر بخش های عمومی باید از روی این ریل ها حرکت کنند تا تا پیشرفت را در کشور و برای مردم رقم بزنند. مجلس شورای اسلامی این ریل ها را براساس نقشه ی سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، طراحی می کند. چون دولت و قوه قضاییه و دیگران از روی این ریل ها عبور می کنند، بنا بر این مجلس واسط میان سیاست ها با برنامه و قانون است. در ضمن نظارت بر این حرکت بر عهده مجلس است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مجلس را باید در چارچوب این وظایف دید. اینکه مجلس شورای اسلامی را در رابطه با افراد خاص و یا جناح های خاصی ببینیم، ظلم به ملت ایران است چرا که آن موقع مجلس نمی تواند به وظایف خودش عمل کند.

رضایی گفت: هر دوره ای با مجموعه مسائلی روبرو هستیم. در آینده چهار مساله بسیار مهم هست که مجلس باید نقش آفرینی کند. یکی «امنیت ملی» است. یک زمانی ناامنی ها در تهران و شهرهای مرکزی ایران بود. ملت ما این امنیت را تا مرزها فرا برد.امروز سربازان ما دو هزار کیلومتر ناامنی ها را دور کرده اند. امشب که شب انتخابات است کشور ما  در نهایت امنیت است. اگر این دفاع نبود، چنین امنیتی به دست نمی آمد.  دلیلش شهدای مدافع حرمی است که تقدیم می کنیم.

وی افزود: مهمترین کار مجلس دهم این است که مرعوب آمریکا و غرب نباشد و این امنیت را حفظ کند. ما الان رد پاهایی از بعضی از قدرت ها در انتخابات می بینیم . امروز اگر انگلیس بتواند انتخابات را مهندسی کند فردا امنیت ملی ما را مهندسی خواهند کرد. اگر امروز پاسخ منفی در این انتخابات از مهندسی شان ببینند، قطعا نخواهند توانست امنیت ملی ما را خدشه دار بکنند. همین الان چند جنگ جدی در اطرافمان برپاست. جنگ عربستان و یمن، جنگ ترکیه با عراق و سوریه، جنگ ترکیه با روس ها و ... در چهارسال آینده مجلس ما با این تهدیدهای اطراف ایران باید خودش را تطبیق بدهد و اگر در تدوین قوانین و توجه به امنیت کوتاهی بکند، مشکلاتی خواهیم داشت.

مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله بعدی اقتصاد کشور است. ما همین الان هفت رکود را در کشور شاهد هستیم. رکود در تولید، رکود در تجارت، رکود در مسکن، رکود در عمران، رکود در سرمایه، رکود در علم و رکود در نفت. اخیرا عربستان در پی فریز کردن میزان تولید نفت کشورهای عضو اپیک است. ما مجلسی می خواهیم که رکود را از بین ببرد.

رضایی افزود: مساله «اقتدار» اهمیت دارد. همزمان با مذاکرات برجام، عربستان در پی تحقیر ملت ایران بود. با اقدام خوبی که پاسداران ما کردند و درسی به تفنگداران آمریکایی دادند به عربستان پیغام دادند که وقتی ارباب شما اینطور است شما ساکت بشوید. این اقتدار را باید مجلس حفظ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مجلس آینده شاید مهمترین مجلسی است که در ایران تشکیل شده است. اگر مجلس مانند مجلس ششم وقت ملت را بگیرد و به درگیری و منازعات کشیده شود و مطالبات مردم را پیگیری نکند، هیچ استفاده و سودی برای ملت نخواهد داشت.

ما باید نمایندگانی را انتخاب کنیم که در شرایط چهارسال آینده با مسائلی که روبرو هستیم ، بتوانند از عهده مسائل برآیند. مجلس، قانون را بر اساس سیاست های کلی وضع می کند، مجلس سیاست های کلان مانند اصل 44، اقتصاد مقاومتی، سیاست های محیط زیست و ... را باید تبدیل به قانون کند و به دولت ابلاغ کند و از دولت و همه دستگاه ها بخواهد که این قوانین اجرایی شوند.

رضایی افزود: اگر مجلس ما در آینده برود دنبال افراد و گروه های خاص و یا به مسائل حاشیه ای بپردازد، نخواهند توانست وظایف تاریخی خود را انجام دهند. ما مجلسی کارا می خواهیم . خيلي ها  در نظر دارند با نگاه به گذشته در مورد نمایندگان مجلس تصمیم می گیرند. پیشنهاد می کنم به عنوان یک سرباز ملت بزرگوار ایران که کسانی را انتخاب کنید که برای آینده  برنامه دارند. البته کسی نباید برای این ملت، تعیین تکلیف کند. خود ملت تصمیم می گیرد. فردا یک حماسه بزرگی خلق خواهد شد و  مردم پاسخ کودتای 28 مرداد را خواهند داد و به آنها خواهند گفت که هیچگاه برای یک ایرانی تصمیم نگیرید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما در مسائل سیاسی، دارای رهبری توانمند است مجلس به دنبال کار و اشتغال و تولید برود. در مسائل سیاسی تا زمانی که رهبر انقلاب هستند هیچ آسیبی به این نظام وارد نمی آید. بهتر است که مجلس شورای اسلامی روی مسائل اساسی خودش حرکت کند.

ملت سعی کنند افرادی را انتخاب کنند که به آنها اعتماد دارند و از طریق کارشناس ها متوجه آنها شده اند. سعی کنند افرادی را انتخاب کنند که ان شا الله بتوانند این مسوولیت های خطیر را در چهار سال آینده  بر عهده بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *