جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خاکسپاری دو شهید گمنام در قزوین

پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 476337
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۱۱۵ شهید گمنام در سطح استان‌مرکزی وجود دارد که ۲ شهید دیگر در ایام فاطمیه به جمع این شهداء می‌پیوندد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرهنگ فرهاد شامحمدی صبح امروزدر جلسه هماهنگی مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده پیکرمطهر این دو شهید گمنام  صبح روز چهارشنبه از معراج شهدای تهران تحویل و به استان‌مرکزی منتقل می‌شود.

وی افزود: پس ازورود پیکرمطهرمراسم شبی با شهید در مسجد ساعت واقع در خیابان امام خمینی از ساعت 20 تا 22 برگزار و عاشقان کوی شهادت می‌توانند در این مراسم حضور یابند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: دراین جلسه وظائف مربوط به دستگاه‌ها به منظور تشییع هرچه باشکوه‌ترو پرشورتر مشخص شد و مقرر گردید که در راستای اطلاع تمامی اقشار جامعه تابلوهای اطلاع‌رسانی از سوی بنیاد شهید، سپاه، شهرداری، دانشگاه فنی امیرکبیر و بنیاد حفظ آثار استان‌مرکزی در سطح شهر تعبیه شود.

سرهنگ شامحمدی با اشاره به همکاری صداوسیما واصحاب رسانه گفت: صداوسیما و اصحاب رسانه نیز تمامی تلاش خود را در انعکاس هرچه بهتری این مراسم داشته و ازهمه ظرفیت‌های خود بهره بگیرند.

وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم برای حضورمردم دراین مراسم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شده اما ازآنجایی که شهداء دارای جایگاه والا وارزنده‌ای هستند نیاز است که مردم و به ویژه خانواده‌های شهداء و ایثارگران حضور گرمی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان‌مرکزی تصریح کرد: آمادگی‌های لازم برای انتقال مردم از نقاط مختلف اراک به سمت دانشگاه فنی امیرکبیر اندیشیده شده است.

سرهنگ شامحمدی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع گفت:صبح روز شنبه ساعت 9صبح مراسم تشییع این دو شهید والامقام در دانشگاه فنی امیرکبیر برگزار و نماز میت بر پیکر پاک آنان توسط امام جمعه اراک قرائت و در این مرکز دانشگاهی به خاک سپرده می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری این آئین هم‌زمان با ایام فاطمیه می‌تواند بارمعنوی این مراسم را افزایش داده و به استان‌مرکزی رنگ‌وبوی حضورشهداء را ببخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *