شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

با مصرف این ویتامین خوش اخلاق شوید!

پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 476308
کمبود ویتامین B۳ منجر به بداخلاقی و اضطراب می شود.
به گزارش جهان به نقل از تابناک، ویتامین B3 یا نیاسین نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون و حفظ سطح گلوکز خون ایفا می کند.

کمبود ویتامین B3 منجر به بداخلاقی، خستگی، تمرکز ضعیف و اضطراب می شود. از اینرو میزان ویتامین B3 موردنیاز بدن در روز در حدود 14 تا 16 میلی گرم است.
شما می توانید با پیروی از رژیم غذایی حاوی مواد خوراکی دارای ویتامین B3 یا نیاسین که در ادامه اشاره می شود، نیازهای بدن تان را تامین کنید.

بادام زمینی
شما می توانید با خوردن بادام زمینی نیاز روزانه نیاسین خود را تامین کنید. در حدود 100 گرم بادام زمینی 12 میلی گرم ویتامین B3 شما را فراهم کرده و 90 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند.

مرغ
یک غذای خوشمزه تهیه شده از مرغ می تواند تامین کننده نیاز ویتامین B3 بدن شما باشد به طوریکه هر 100 گرم مرغ حاوی 13.4 میلی گرم ویتامین B3 است.

ماهی
ماهی تن یا قزل آلا از جمله غذاهای دریای حاوی مقادیر مورد نیاز ویتامین B3 بدن هستند. به طوریکه هر 85 گرم ماهی تن پخته شده حاوی 11.8 میلی گرم و هر 100 گرم قزل آلا حاوی 8 میلی گرم ویتامین B3 است.

تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان در حدود 50 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین B3 را تامین می کند به طوریکه هر 100 گرم تخمه آفتابگردان حاوی 8.3 گرم ویتامین B3 است.

قارچ
با افزودن هر 100 گرم قارچ به رژیم غذای تان، تنها 5 میلی گرم از نیاز روزانه شما به ویتامین B3 تامین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *