جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
اسماعیلی:

رئیس‌جمهور سوئیس به تهران می‌آید

پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۲
کد مطلب: 476279
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: رئیس‌جمهور کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی رییس‌جمهور کشورمان، روز جمعه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران می‌شود.
به گزارش جهان، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در گفتگو با فارس گفت: یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان، روز جمعه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران می‌شود.
 
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه‌، منطقه‌ای و بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن، از جمله اهداف سفر سه روزه رییس جمهوری سوئیس به جمهوری اسلامی ایران است.
 
اسماعیلی با اشاره به حضور دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ و سرمایه گذاران سوئیسی در ترکیب هیات همراه رییس جمهور سوئیس در سفر به تهران، اظهارداشت: در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهور و هیأت‌های دو طرف؛ موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می‌شود.
 
وی به همکاری‌های ایران و سوئیس در نهادهای بین المللی در کنار همکاری های مشترک چند جانبه و دو جانبه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و سوئیس به عنوان یک کشور مهم و اثرگذار در اروپا علاقمند به توسعه بیش از پیش روابط هستند.
 
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور افزود: انتظار می‌رود در این سفر همچنین درباره ضرورت فعال شدن و تسریع در روند تصویب موافقت نامه‌های تجاری دو کشور از سوی پارلمان سوییس نیز گفت و گو شود. بویژه اینکه این موافقتنامه‌های تجاری می‌تواند مسیر توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک را هموارتر سازد.
 
اسماعیلی همچنین گفت که رییس جمهور سوئیس قرار است در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران سخنرانی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل هم چاوز به ایران می امد یادتان که هست