شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵

گزارش سازنده فیلم روحانی از تخلفات انتخاباتی اصلاح طلبان

جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 476258
مهدی کروبی به درخواست خود، در صندوق سیار رأی داد اما میرحسین موسوی و زهرارهنورد در انتخابات شرکت نکردند.
گزارش سازنده فیلم روحانی از تخلفات انتخاباتی اصلاح طلبان
به گزارش جهان، حسین دهباشی مشاور سابق رئیس جمهور و سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی نوشت:

* خب! همچنانکه پیش بینی می شد، منطقه به منطقه و تا حدودی به نسبت شاخص رفاه و بهره مندی، نسبت آرا به طور معنا داری متفاوت است. در مناطق شمال شهر که دغدغه کمتری نسبت به مسایل اقتصادی و معیشت وجود دارد و تمایل بیشتری به گشایش روابط با غرب، حمایت از برجام و کم شدن محدودیت های فرهنگی و هنری، نسبت آرا به سوی لیست اصلاح طلبان و دولت می چربد و در مناطق جنوبی تر، بنا به دلایلی مخالف، برعکس.

* نکته کلیدی اما این است که این عدم توازن چشمگیر آرا در صندوق ها، باعث می شود اگر به هر دلیل یا بهانه، صندوقی ابطال شود، بسته به آنکه صندوق مذکور در کجای تهران باشد، به ضرر تنها یک جناح باشد. فرضا ابطال آرا حوزه پر طرفدار حسینیه ارشاد، تعداد زیادی از آرای اصلاح طلبان کم کند و ابطال آرا در حوزه مسجد ارک، به همین مقیاس از آرا اصولگرایان بکاهد.

* نتیجه ای که می شود گرفت این است که اگر به جز رای خود، تمایل دارید بر آرای دیگران نیز تاثیر گذاشته و مثلا از فرصت کم حوصلگی افراد مسن، با کمک به نوشتن برگه های ایشان استفاده نمائيد، دست کم در مناطقی که بنا به دلایل اقتصادی و فرهنگی پیشاپیش قابل حدس است که برد با جناح محبوب شما است، چنین نکنید!

* نوشتن یکی دو برگه بیشتر، یا توزیع غیر قانونی فهرست کاندیداها، به جز آنکه عملی غیر اخلاقی و غیر شرعی و غیر مدنی است، در شرایطی که بیش از ۲۴ ساعت از ممنوعیت زمان تبلیغات می گذرد، حتما ارزش این را ندارد که مثلا بنا بر گزارش نهادهای ذی ربط یا مقایسه دست خط ها توسط ناظران شورای نگهبان، کل آرای صندوق رای حوزه جناح مورد علاقه شما، ابطال شود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *