پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هشدار موگرینی درباره روسیه و ترکیه

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 476116
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی نسبت به شدت گرفتن تنش ها میان روسیه و ترکیه هشدار داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از یورو نیوز خبر داد، «فدریکا موگرینی» در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا در بروکسل گفت: همیشه به سوریه به عنوان (میدان) جنگ نیابتی میان بازیگران منطقه‌ای می نگریم، با این حال، خطر وضعیت کنونی در سوریه به «چیزی بزرگتر» تبدیل شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «به (وقوع) جنگ سرد فکر نمی‌کنم؛ نه، بر خلاف آنچه همیشه تصور می‌کنیم ما در معرض خطر یک جنگ مسلحانه میان بازیگران مختلف هستیم. این جنگ ممکن است نه لزوما میان روسیه و ایالات متحده، بلکه (بین) روسیه و ترکیه رخ دهد.»

روسیه عملیات ضد تروریستی خود را در سوریه در پاسخ به درخواست دمشق از 8 مهر امسال آغاز کرده است. حملات هوایی روسیه پیشروی نیروهای ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را تسریع کرده است.

در این میان پس از آنکه ترکیه در آذرماه اقدام به سرنگون کردن جنگنده روسی کرد، تنش های میان مسکو و آنکارا بهه اوج خود رسید و حتی برخی از کارشناسان نسبت به آغاز جنگ میان دو کشوور هشدار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *