چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اولویت پنتاگون برای ارتقای امنیت سایبری

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 476053
مدیران ارشد فناوری اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، در جلسه داخلی این وزارت خانه، بر تأمین امنیت سایبری مراکز بهداشت و درمان این کشور تأکید کردند.
به گزارش جهان به نقل از سایبربان، ریچارد هیل (Richard Hale)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، گفت: " شاید این‌طور به نظر بیاید که وزارت دفاع، مسئولیتی در مورد امنیت سایبری بیمارستان‌ها ندارد؛ اما ازآنجاکه وزارت دفاع از سازمان‌های دولتی ارائه‌دهنده خدمات بهداشت و درمان در مقیاس وسیع است، بنابراین بخشی از مسئولیت تأمین امنیت سایبری بیمارستان‌ها را نیز به عهده دارد."

هیل، با اشاره به حمله سایبری اخیر به مرکز درمانی پرزبترین هالیوود (Hollywood Presbyterian)، گفت: "باید تلاش کنیم تا ضعف امنیت سایبری را برطرف کنیم. از مراکز بهداشت و درمان تقاضا می‌کنم مسئله امنیت سایبری را جدی گرفته و با سازمان‌های انتظامی در این حوزه همکاری کنند."

هیل با اشاره به خطر حملات سایبری، ادامه داد:

"فرقی نمی‌کند که دارایی‌های شما تجهیزات پزشکی باشند یا تسلیحات سنگین نظامی؛ اگر به رایانه مجهز باشند؛ در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. حتی اگر این امکانات به شبکه نیز وصل نباشند، نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند. داستان زمانی بدتر می‌شود که این تجهیزات و امکانات متعلق به وزارت دفاع باشند."

بخش عمده‌ای از مشکل امنیت سایبری مراکز بهداشت و درمان به این دلیل است که از ابتدا برای امنیت سایبری تجهیزات پزشکی فکری نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *