چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قطع خدمات‌ صندوق بازنشستگی فولاد

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 476038
در حالی که بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هنوز حقوق دو ماه پیش خود را دریافت نکرده اند، ارائه هر گونه خدمات دهی صندوق بازنشستگی فولاد به بازنشستگان ذوب آهن در شهر تهران قطع شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بازنشستگان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان که از میانه سال 90 با تأخیرهای یک تا سه ماهه حقوق خود را دریافت می کنند، از اردیبهشت ماه سال 93 در دریافت خدمات درمانی نیز با اختلال مواجه شده اند. در مدت دو سال گذشته بارها در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان ذوب آهن اصفهان به ویژه در شهر تهران اختلال ایجاد شد و در طول سال جاری نیز در چند نوبت ارائه خدمات درمانی با پوشش بیمه ای برای بازنشستگان ذوب آهن اصفهان متوقف شد.

اکنون نیز در حالی که هر گونه ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در تهران متوقف است، حقوق دی ماه و بهمن ماه آنها نیز پرداخت نشده است.

گزارش های مردمی از مراجعه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در کلانشهر تهران به صندوق بازنشستگی فولاد ایران حاکی از این است که این صندوق هر گونه ارائه خدمات از قبیل بیمه ای، دادن نامه معرفی برای اخذ وام و غیره را به بازنشستگان ذوب آهن اصفهان متوقف کرده است و در صورت مراجعه خانواده بازنشستگان ذوب آهن اصفهان به مراکز تحت پوشش بیمه فولاد، تمامی پرداخت های آنها بدون بیمه و باید به صورت آزاد باید صورت گیرد که هر نوع بیماری در این خانواده ها که سرپرست انها 30 سال حق بیمه به عنوان یک کارمند رسمی دولت پرداخت کرده فضار مضاعف اقتصادی برای خانواده ای که حقوق ماهها پیش را هم دریافت نکرده به دنبال دارد.

در خصوص تأخیرهای مکرر در پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد به ویژه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، هیئت وزیران در جلسه 1394.11.4 به‌پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) مکلف است در اجرای بند (ف) تبصره (3) قانون بودجه سال 1394 کل کشور، حداکثر تا سقف مبلغ ده‌هزار میلیارد ریال تنخواه گردان از محل درآمد عمومی کشور با ابلاغ اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع بندهای (ب) و (و) ماده (224) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت پرداخت حقوق و مزایای مشمولین صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد پرداخت نماید. اما تاکنون در خصوص مشکلات بیمه درمانی بازنشستگان ذوب آهن اصفهان هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *