کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس دهم نباید مرعوب دشمن باشد

4 اسفند 1394 ساعت 17:13

محمد ناظمی اردکانی در مورد طیف بندی مجلس آینده گفت: امید است ترکیب نمایندگان مجلس آینده به نحوی رقم خورد که مرعوب دشمن نباشند. به عبارتی از دشمن واهمه ای نداشته باشند و با مسائل و معضلات کشور با شهامت مواجه شوند.


به گزارش جهان، محمد ناظمی اردکانی کاندیدای دهمین مجلس شورای اسلامی و عضو  ائتلاف بزرگ اصولگرایان در  جمع خبرنگاران درباره شعار انتخاباتی و الویت برنامه های خود گفت: شعار من همان شعار ائتلاف اصولگرایان یعنی «معیشت، امنیت و پیشرفت» است. در شرایط کنونی مردم به ویژه قشر کم درآمد جامعه که بدنه  اصلی جامعه را تشکیل می دهند با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. رکود فراگیر اقتصادی باعث شده تا به خیل بیکاران افزوده شود و  بسیاری از واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت خود، کار می کنند یا متوقف می شوند. برخی از پروژه های عمرانی هم تعطیل شده، در نتیجه معیشت مردم در مخاطره است.

وی افزود: امنیت جامعه دستاورد بزرگی است که به برکت مجاهدت های دیروز جوانان شهادت طلب در دوران دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه  به دست آمده است. باید با همه وجود قدر این امنیت را دانست و از آن پاسداری کرد.

کاندیدای انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: در رابطه با پیشرفت باید گفت که  کشور دارای ظرفیت های بارز و منحصر به فردی از جمله استعدادهای انسانی، ذخایر زمینی نفت و گاز، معادن ارزشمند، منابع طبیعی و جغرافیای گسترده و متنوع است بنابراین باید گام های توسعه و پیشرفت را استوارتر و بلندتر برداشت و تعالی و پیشرفت را بیش از گذشته متحقق کرد.

ناظمی اردکانی در خصوص راهکار و برنامه ها برای برون رفت از گره های کور اقتصادی کشور گفت:  نگاه به درون و بهره مند شدن از ظرفیت های بیکران، استعدادهای سرشار انسانی، ذخایر عظیم خدادادی، منابع کم نظیر طبیعی و موقعیت جغرافیایی متنوع و گسترده می تواند راهگشای رونق اقتصادی و رهایی از بیکاری در جامعه باشد که البته نسخه آن می تواند در اجرای بسته اقتصاد مقاومتی با نگاه جهاد اقتصادی همراه باشد، ازهمین رو مدیران جهادی باید بیایند و پای کار بایستند.

وی در مورد تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به معیارها و چارچوب های اقتصاد مقاومتی و میزان تحقق آن گفت: اجرای بسته اقتصاد مقاومتی بستگی به میزان اعتقاد به آن دارد. برخی از مسئولین دولتی که نگاه به بیرون و ظرفیت های بیگانه دارند قادر به اجرای آن نمی باشند.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایی انتخابات مجلس دهم اضافه کرد: مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی عبارت است از اقتصاد دانش بنیان که از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری استفاده خواهد کرد. مولفه دیگر اصلاح فضای کسب وکار است. ایران در این زمینه رتبه 140را بین سایر کشورها دارد که با توجه به ظرفیت های کشور، رتبه بسیار پایینی است.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: با اصلاح فضای کسب و کار امکان مدیریت نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور برای سوق دادن به بخش های اقتصادی فراهم خواهد شد و در نهایت اصلاح سیستم بانکی و اجرای سیاست های آن با کمک مدیران جهادی زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را ایجاد خواهد کرد.

وی در مورد راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن تصریح کرد: در صورتی که در شرایط کنونی کشور از لحاظ اقتصادی با نگاه به داخل تقویت شود، مواجهه با خطر نفوذ راحت خواهد بود. در خصوص دعوت از دولت ها و شرکت های بزرگ خارجی که تا دیروز با ما دشمنی می ورزیدند، لازم است تدبیر و نظارت درستی صورت گیرد تا آنها برای دستیابی به سودهای سرشار در ارکان سیاسی کشور و نسبت به اشخاص تصمیم گیری دست اندازی نکنند. گاهی نفوذ در مراکز سیاسی و تصمیم گیری صورت می گیرد و زمانی نفوذ در عقاید و باورها و ارزش های مردم اتفاق می افتد که باید مواظبت کرد تا این مساله اتفاق نیفتد.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایی انتخابات مجلس دهم در خصوص اولویت اصلی مجلس آینده گفت: لازم است مجلس دهم برای تحقق مطالبات مردم که در شعار ائتلاف اصولگرایان آمده است، هدفگذاری مناسبی را اتخاذ نمایند. اهدافی چون رفاه مردم، عدالت، تقویت بنیه دفاعی کشور، پیشرفت و تعالی علم و فناوری، مبارزه با فساد، رویارویی با فرهنگ غرب و بیگانه، مقابله با ترفندهای امریکا و بستن پنجره هایی که دشمن از آنجا نفوذ می کند. سپس باید برای تحقق این اهداف ریل گذاری کرد.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: ضرورت دارد تا میان مجلس و دولت تعامل و همکاری مناسبی صورت گیرد و همچنین نقش نظارتی مجلس تقویت شود تا با سرعت مناسب حرکت در مسیر ریل گذاری شده صورت گیرد و اهداف به کمک یکدیگر محقق گردد.

وی در مورد طیف بندی مجلس آینده گفت: امید است ترکیب نمایندگان مجلس آینده به نحوی رقم خورد که مرعوب دشمن نباشند. به عبارتی از دشمن واهمه ای نداشته باشند و با مسائل و معضلات کشور با شهامت مواجه شوند. نظرسنجی های استان ها و شهرستان ها بیانگر این است که کاندیداهای شاخص اصولگرا از موقعیت خوب و پیشتازی برخوردار هستند. امید است همچنان این پیشتازی تا پایان حفظ شود. تا کنون فهرست ائتلاف اصولگرایان بر سر زبان ها بوده است که امیدواریم این فهرست پیروز میدان رقابت سیاسی در بین چند لیست مطرح باشد


کد مطلب: 475947

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/475947/مجلس-دهم-نباید-مرعوب-دشمن-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com