پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

انتقاد وزیرکشور ازحمایت غرب از یک جناح خاص

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 475919
وزیر کشور با بیان اینکه در عرصه انتخابات مردم قضاوت‌کننده اصلی هستند، گفت: نباید برای رسیدن به کرسی مجلس به هر قیمتی دست به تبلیغ زد و متوسل به دروغ و افترا شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر سه شنبه  در مراسم افتتاح سالن چند منظوره نشاط  با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد حمایت برخی  از رسانه های خارجی نسبت به یک جناح سیاسی خاص هستیم که در این راستا ضروری است انسجام و وحدت داخلی حفظ شود.

رحمانی فضلی نمایش قدرت ایران را در برگزاری انتخابات سالم دانست و تصریح کرد: در همین راستا کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید به هرقیمتی اقدام به تبلیغات کنند و برای رسیدن به جایگاه مجلس به یکدیگر اتهام، افترا و دروغ بزنند.

وی با اشاره به سفر خود به مشهد ابراز کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات حضور بنده در این کلانشهر مذهبی نشان از امنیت، آرامش و شعور سیاسی ملت؛ البته براساس سخنان مقام معظم رهبری نیز نباید امور اجرایی کشور به دلیل انتخابات با تاخیر انجام شود.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید با یکدیگر هماهنگ حرکت کند، گفت: تفکیک قوا برای حفظ استقلال آنها با یکدیگر است که نیازمند همراهی این سه قوا نیز می باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه انتخابات مردم قضاوت‌کننده اصلی هستند، افزود: امیدواریم در انتخابات هفتم اسفند ماه جاری شاهد پیروزی افرادی باشیم که بتوانند مجلسی متعهد و ولایت مدار تشکیل دهند.

وزیر کشوربا تاکید بر ارائه تحلیل های صحیح به مردم جهت حضور در انتخابات عنوان کرد: امروز تمامی مسلمانان جهان و منطقه امیدشان به ملت و رهبری ایران است.

* ایزان نقش تعیین کننده در منطقه دارد

وی اضافه کرد: خوشبختانه ایران در حال حاضر نقش تعیین‌کننده در منطقه دارد که در این راستا توانست در برابر قدرت های جهانی به مسئله فناوری انرژی هسته‌ای دست پیدا کند.

وی پیروزی هسته ای را نشان همدلی دولت و ملت اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در خصوص دستیابی به انرژی هسته ای سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار تاثیرگذار بود و اقتدار و اراده ملت ایران توانست غرب و آمریکا را به پذیرش این موضوع متقاعد کند.

وزیر کشور در ادامه به مسئله حاشیه نشینی در کلانشهرهای کشور اشاره کرد و افزود:  این موضوع ناشی از برنامه ریزی غلط،   توزیع ناعادلانه منابع و رشد نامتوازن شهرها است  که در این راستا نیازمند برنامه ریزی صحیح هستیم.

وی ادامه داد: چنانچه نگاه متوازن و عادلانه به موضوع برنامه ریزی صورت نگیرد شاهد افزایش مشکلات در حاشیه شهرها خواهیم بود به همین منظور دولت وظیفه ایجاد توازن در مناطق مختلف را دارد.

وی اراده دولت تدبیر و امید را ایجاد توازن در مناطق مختلف کشور اعلام و توضیح داد: این موضوع در برنامه توسعه ششم کشور دیده است تا امکانات و منابع مختلف همراه با ظرفیت‌ها و امکانات ویژه‌ای در اختیار استانها قرار بگیرد.

* خراسان رضوی نیازمند بودجه ملی است

رحمانی فضلی با اشاره به وضعیت خراسان رضوی در کشور اظهار داشت: خوشبختانه این استان از لحاظ موقعیتی و دارا بودن مرزهای مشترک با کشورهای بسیاری شرایط مطلوبی جهت سرمایه‌گذاری، تولید و موقعیت گردشگری دارد.

وی عنوان کرد: در همین راستا خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و تبریز نیازمند بودجه ملی جهت توسعه موقعیت های خود هستند که دولت نیز رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مسئله رسیدگی به حاشیه شهرها را به صورت شفاف و مکتوب به دولت ارجاع داده است که با توجه به تاکیدات ایشان دستگاه‌های مرتبط با حاشیه شهر مانند راه و شهرسازی به دنبال اجرایی کردن این مسئله هستند که در این رابطه چهار استان کشور در اولویت قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *