جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲
نگاه دشمن به نفوذ چگونه است؟

مجلس مرعوب، نه می‌تواند جلوی نفوذ را بگیرد، نه برگ برنده‌ای برای مذاکرات داشته باشد!

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 475856
دشمن، نفوذ را در دو سطح دنبال می کند: یکی نفوذ در مراکز سیاسی و تصمیم گیری؛ و دیگری نفوذ در عقاید و باورها و ارزش های مردم.
مجلس مرعوب، نه می‌تواند جلوی نفوذ را بگیرد، نه برگ برنده‌ای برای مذاکرات داشته باشد!
گروه سیاست جهان نيوز ـ محمد ناظمی اردکانی، نامزد ائتلاف بزرگ اصولگرایان تهران، نوشت: اگر بخواهیم یک نمای کلی از حرکت دشمن ارائه دهیم، باید بگوییم نقشه دشمن در کشور ما و در منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است: ایجاد اختلاف و نفوذ.

ایجاد اختلاف؛ اختلاف بین دولت‌ها و بعد اختلاف بین ملت‌ها، که خطرناک‌تر از اختلاف بین دولت‌هاست، که با نام های مختلف هم هست، یک بار مسئله‌ی پان‌ایرانیسم و پان‌عربیسم و پان‌ترکیسم و این حرف‌ها بود، الآن هم بیشتر مسئله‌ی سنی و شیعه و تکفیر و مانند این‌ها مطرح است.

اما نفوذ چرا اینقدر برای دشمن دارای اهمیت و از منظر آنها راهگشا است؟ دشمن به ‌خوبی فهمیده که تا زمانی که اسلام، اسلام باشد و تا زمانی که غرب، غرب بماند، درگیری ادامه دارد، این درگیری تنها برای این انقلاب نیست، بلکه یک مساله تاریخی و تمدنی است، البته افت و خیزهایی بنابر قوت و ضعف طرفین داشته است. در فضای کنونی، دشمن، با نا امیدی از زمین زدن انقلاب، تلاش می کند تا همان سناریوی اندلس را بار دیگر تکرار کند.

تجربه تلخ اندلس

تجربه تلخ اندلس از ذهنمان نمی رود که غرب مسیحیت غرب توانست با طراحی نقشه‌ای پیچیده حتی آثار علمی، فرهنگی و هنری را از این سرزمین بعد از پایداری حکومتی طولانی‌مدت که در تقریباً تا هفت قرن نیز به ادامه داشت (از قرن 8 تا 15 میلادی)، به‌کلی بزداید و محو نماید.

محوریت اصلی برنامه ایشان تغییر باورها و ارزش‌های اسلامی در میان حاکمان و مردم آن بود، که توانستند با صبر و حوصله زیاد و با برنامه‌ریزی‌ای پیچیده آن را اجرایی نمایند؛ بستن پیمان‌ها و توافقات دوجانبه در زمینه‌های آزادی تبلیغات دینی، فعالیت‌های آموزشی و تجاری و اقتصادی و ... . در پی این توافق‌نامه‌ها، اروپا شراب خود را به اندلس صادر کرد. رفتن به مجالس لهو و لعب و باده‌گساری از مصادیق روشنفکری به شمار آمد و پای بندی به موازین دینی از مصادیق تعصب و فرومایگی انسان. روابط تجاری و فرهنگی با این کشور سهل و آسان شد و در پی آن معلمان و مربیان مسیحی با ظواهری جذاب و فریبنده به نشانه تمدن فخیم مسیحی برای برگزاری دوره‌ها آموزشی به این کشور آمدند و افراد فرهیخته و جوانان را به خود جذب کردند...  و به تدریج جامعه مسلمان در فساد غوطه‌ور شد.

ابعاد گوناگون نفوذ

بسیار باید توجه کرد که نفوذ دارای ابعاد مختلف اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، اعتقاد ی و سیاسی است؛ اما نفوذ فرهنگی و نفوذ سیاسی به مراتب مهم تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی هستند. لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ی ابزارهایش به صحنه آمده است، آمده است برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوان‌ها بخصوص جوان‌های فعال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان؛ دارند کار می‌کنند.

وقتی دستگاه‌های سیاسی و دستگاه‌های مدیریتی یک کشور تحت‌تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت،آن‌وقت همه‌ی تصمیم‌گیری‌ها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و اراده‌ی مستکبرین انجام خواهد گرفت؛ یعنی مجبور می‌شوند...

راه حل پسابرجامی: ما باید برجام را مدیریت کنیم، نه برجام ما را

همانا در حال حاضر برجام به تصویب رسیده است، و ما امتیازاتی داده ایم و امتیازاتی نیز گرفته ایم. الآن در صدد وزن کشی این امتیازات نیستیم، تنها به همین بسنده می کنیم که آیندگان بهتر از ما، به قضاوت خواهند نشست! اما آنچه الآن خیلی اهمیت دارد، مدیریت برجام است. تحرکاتی که هر روز آمریکا انجام می دهد و قدرت چانه زنی خود را با برگ برنده کنگره و فشاری که ـ به ظاهر ـ از سوی کنگره به دولت آمریکا وارد می سازد، سعی در مدیریت برجام دارد؛ از یک سو سعی می کند جلوی امتیازاتی را که ما گرفته ایم، بگیرند و از سوی دیگر تلاش می کند از این امتیازات برای خودشان فرصت بسازند.

و البته روشن است که در چنین فضای سیاسی پرمخاطره و سنگینی، مجلس مرعوب، نمی تواند برای کشور امتیاز بگیرد، مدام می گویند برای رسیدن به ثمرات برجام(!)، مجلسی لازم است که همسو و موید و دنباله رو و گوش به دهان دولت باشد؛ حالا آنکه مسلم است که مجلس مرعوب، هیچ برگ برنده ای نمی تواند برای مذاکرات و بهره بردن از امتیازات حاصل از برجام برای کشور داشته باشد. ما مجلسی می خواهیم که از یک سو دردِ مردمِ دردمند را داشته باشد و از سوی دیگر پاسدار عزت کشور باشد.

در پایان به عنوان جمع بندی خاطر نشان می کنم که دشمن، نفوذ را در دو سطح دنبال می کند: یکی نفوذ در مراکز سیاسی و تصمیم گیری؛ و دیگری نفوذ در عقاید و باورها و ارزش های مردم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقگو
Iran, Islamic Republic of
راي ما حاج محمد ناظمي اردكاني از مسولين خدوم و مردمي ساكن محلات جنوبي تهران
مرگ بر آمریکا ان کلیس اسرائیل و فرانسه
Netherlands
باز کردن درب در این مجلس برای روباه مفلوک را چگونه توضیح متوان ؟؟!!