پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
هشدار به مسئولان راه‌آهن؛

قطارهای چارتری روی ریل انتخابات

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 475735
این نگرانی وقتی بیشتر می شود که هم اکنون برخی شرکت های خصوص مالک قطار دارای سیستم مستقل فروش بلیت بوده و توان این را دارند نقشه ستادهای انتخاباتی را عملیاتی کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ایام تبلیغات برخی ستادهای انتخاباتی و نامزدها با وعده ها و شیوه های گوناگون سعی می کنند آرای بیشتری به نفع خود جلب کرده و به هر قیمتی کرسی نشین صندلی های سبز پارلمان شوند.
 
با پیشرفت تکنولوژیهای ارتباطی، شیوه های غیرقانونی خرید رای، نظیر شام و نهار و توزیع سیم کارت و ... رنگ باخته و چندان جذابیتی ندارد به طوری که برخی ها با ترفندهای نوین دست به کار شده تا نامزد موردنظر خود را از دیگر رقبا پیش بیندازند. هر چند که در بسیاری از موارد این تخلفات از چشم تیزبین سیستم های نظارتی پنهان نمی ماند.
 
خبرهای واصله حاکی از این است که ستادهای انتخاباتی برخی نامزدها در ابتکاری جدید برای برهم زدن قاعده رقابت،قصد دارند این بار از ظرفیت رای مهاجرین شهرهای مختلف ساکن در تهران و حومه بهره بگیرند.
 
آنان با چارتری کردن قطارها و تزریق آرای اجاره ای تلاش می کنند شمارش صندوق ها را به نفع نامزد موردنظر تغییر داده و معادلات انتخابات را در حوزه های خاص بر هم بزنند.
 
نگاهی به برنامه ریزی حرکت قطارها در سایت فروش بلیت شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت های خصوصی مالک قطار حکایت از این دارد که مثلاً در روز پنجشنبه ششم اسفند ماه از تهران به مقصد میانه 4 قطار و هفتم اسفند 2 قطار حرکت می کنند.
 
بخش اعظم ساکنین تهران و شهرهای اقماری و حومه ای آن را مهاجرین استانهای مختلف کشور تشکیل می دهند.
 
این نگرانی وقتی بیشتر می شود که هم اکنون برخی شرکت های خصوص مالک قطار دارای سیستم مستقل فروش بلیت بوده و در صورت ضعف نظارت، توان این را دارند نقشه ستادهای انتخاباتی را عملیاتی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *