کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار سفرای جدید اوکراین و بنگلادش با ظریف

3 اسفند 1394 ساعت 1:28

وزیر امور خارجه گفت: باتوجه به نتایج توافق برجام امیدواریم شاهد گسترش مناسبات ایران و اوکراین در زمینه‌های اقتصادی و تجاری باشیم.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرگئی بوردیلیارک سفیر جدید اوکراین امروز -یکشنبه-رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تسلیم کرد و در خصوص راه های تحکیم روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی های سازنده اخیر وزرای خارجه دو کشور ابراز امیداری کرد علاوه بر توسعه روابط اقتصادی، مناسبات فرهنگی دو کشور نیز گسترش یابد.
 
ما علاقه مندیم روابط ایران و اوکراین به ویژه در زمینه اقتصادی گسترش یابد
 
همچنین سرگئی بوردیلیارک سفیر جدید اوکراین با اشاره به مناسبات متین دو کشور اظهار کرد: ما علاقه مندیم روابط دوکشور در چارچوب احترام دوجانبه متقابل به ویژه در زمینه های اقتصادی گسترش یابد.
 
وی افزود: اوکراین از ظرفیت های زیادی در زمینه های انرژی، کشتی سازی،هواپیماسازی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات برخوردار است و می توانیم در این زمینه ها همکاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
 
دیدار سفیر جدید بنگلادش با وزیر خارجه کشورمان
 
آقای مجیبرعبدالرحمن سفیر جدید بنگلادش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و ضمن تسلیم رونوشت استوارنامه خویش درخصوص تعمیق مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
 
ظریف با اشاره به روابط متین و رو به جلو دو کشور اظهار داشت: روابط تهران و داکا همواره متین و مبتنی بر پیوندهای دوستی و برادری دو کشور مسلمان استوار بوده است و ما آمادگی گسترش روابط در تمامی زمینه ها بدون هیچ گونه محدودیتی با بنگلادش را داریم.
 
سفیر جدید بنگلادش با اشاره به علاقمندی مقامات کشورش بر افزایش رایزنی های فیمابین اظهار داشت: بنگلادش برای جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام اهمیت خاص قائل است و امیدواریم با رایزنی های نزدیکتر بین مقامات دو کشور در آینده شاهد گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی داکار تهران باشیم.
 
خداحافظی سفیر اسلواکی با ظریف
 
یان بوری سفیر اسلواکی در پایان ماموریت خود با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون چشم انداز روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
 
ظریف با اشاره به روابط رسمی و مردمی بین دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور رو به جلو بوده و ما در عرصه روابط رسمی و مردمی آمادگی گسترش همکاری  های سیاسی اقتصادی، فرهنگی دو کشور را داریم. وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد سفیر اسلواکی در مسئولیتهای جدید، موفقیت های بیشتری برای گسترش پیوندهای روابط دو کشور را متبلور سازند.
 
سفیر اسلواکی با ارزیابی مناسبات دو کشور اظهار داشت سطح مناسبات دو کشور مناسب با ظرفیت های متنوع دو کشور نمی باشد. ما امیدواریم در پرتو تحولات جدید پساتحریم، بتوانیم گام های بلندی برای ارتقاء مناسبات دو کشور برداریم.


کد مطلب: 475489

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/475489/دیدار-سفرای-جدید-اوکراین-بنگلادش-ظریف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com