جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ناتو ترکیه رادر برابر روسیه تنها گذاشت

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 475083
مقام‌های اروپایی بامداد شنبه در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی تصریح کرده‌اند ائتلاف ناتو در صورت ایجاد درگیری نظامی بین ترکیه و روسیه، در حمایت از آنکارا وارد اقدام نظامی نخواهد شد.
ناتو ترکیه رادر برابر روسیه تنها گذاشت
به گزارش جهان به نقل از فارس، همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین ترکیه و روسیه، مقام‌های اروپایی می‌گویند ائتلاف «ناتو» وارد جنگی با روسیه که بر اثر تحرکات ترکیه ایجاد شده باشد، نخواهد شد.

طبق گزارش اسپوتنیک، یک مقام اروپایی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل، با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و ترکیه گفت: «نیروهای مسلح دو کشور، هر دو مشغول درگیری‌هایی شدید در مرز ترکیه و سوریه هستند که در برخی مواقع فاصله‌شان از یکدیگر کمتر از چند کیلومتر است.»

به موجب بند 5 معاهده ناتو، در صورتی که یکی از اعضای این ائتلاف هدف حمله قرار بگیرد، بند دفاع جمعی لازم‌الاجرا می‌گردد و این ائتلاف علیه کشور مهاجم، وارد عمل می‌شود.

«جین آسلبورن»، وزیر خارجه لوگزامبورگ، اما در مصاحبه با اشپیگل می‌گوید: «ناتو نمی‌تواند به خودش اجازه بدهد به دلیل تنش‌های اخیر ترکیه و روسیه وارد درگیری نظامی با روسیه بشود.»

این مقام اروپایی با اشاره به بند 5 معاهده ناتو تأکید کرد که «این ضمانت تنها در زمانی که یکی از کشورهای عضو هدف حمله آشکار قرار بگیرد، معتبر است.»

یک دیپلمات آلمانی که به شرط عدم افشای نام با اشپیگل گفت‌وگو می‌کرد هم نظرات مشابهی مطرح کرد و گفت: «ما برای جنگی که ترکیه شروع‌کننده آن باشد، بهایی پرداخت نخواهیم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *