پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

حیوانی که‌احساسات‌انسانی رادرک می‌کند

پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 474849
دانشمندان موفق شدند ثابت کنند که سگ درواقع می‌تواند احساسات انسان را تشخیص دهد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، بسیاری از صاحبان سگ بر این باورند که حیوانات خانگی‌شان قادرند احساسات آنها را درک کنند.

بر اساس این گزارش دانشمندان موفق شدند ثابت کنند که سگ درواقع می‌تواند احساسات انسان را تشخیص دهد.

محققان دریافته‌اند که با ترکیب اطلاعات حواس مختلف، سگ شکلی انتزاعی روانی نمایندگی از مثبت و احساسات منفی در مردم است.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سگ‌ها می‌توانند بین احساسات و عواطف انسانی از علائم مانند حالات چهره فرق تمایز قائل شوند.

آزمایش‌هایی توسط یک تیم از کارشناسان رفتارشناسی حیوانات و روانشناسان در دانشگاه‌های لینکلن، انگلستان و دانشگاه سائو پائولو، برزیل انجام شد؛ آنها 17 سگ را که تاکنون هیچ آموزشی ندیده‌ بوند در معرض صداهای مختلف از جمله صدای صاحبانشان قرار دادند.

نتایج این آزمایش، که به تازگی در انجمن سلطنتی مجله زیست شناسی منتشر شده، نشان داد که سگ‌ها به طور قابل توجهی مدت زمان طولانی‌تری راصرف نگاه کردن به حالات صورت صاحبانشان می‌کنند و به همین ترتیب در برابر شنیدن صدای آنها وضعیت احساس مشابهی پیدا می‌کنند.

خانم آلبوکرک یکی از محققان این پروژه در این باره می‌گوید: "آنچه ما از این آزمایش دریافتیم این است که وقتی سگ‌ها صداهای مثبتی را می‌شوند چهره آن‌ها هم حالتی راضی و خشنود به خود می‌گیرد و در مقابل حالت چهره این حیوان در قبال شنیدن اصواتی ناراحت‌کننده غمگین یا اخمو یا خشمگین می‌شود".

این مطالعه نشان داد که سگ‌ها می توانند دو منبع مختلف اطلاعات حسی را با یک درک احساسی در انسان ادغام کنند.

این به این معنی است که سگ باید یک سیستم طبقه بندی داخلی حالات هیجانی داشته باشد که در میان گروه‌های حیوانات،صرفا در پستانداران وجود دارد و بس.

شایان ذکر است سگ به عنوان یک گونه بسیار اجتماعی، با دارا بودن توانایی تشخیص احساسات انسان  سریعت‌ترمی‌تواند به وسیله انسان اهلی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس دوستان جهان نیوز با رسانه ای که در اخیار دارید کمک کنید مانع سگ کشی ها و سگ ازاریها شویم. شهرداری ها خودشان سر منشا این ستم هستند. به خدا سوگند ازار این حیوان با وفا و بی زبان خشم خدارا در پی دارد. بیایید در جلوگیری از این جنایات دست به دست هم بدهیم . شما با رسانه تان می توانید کمک کنید برای تدوین قوانین بازدارنده که مجازات مرتکبین ازار و کشتار حیوانات حتمی و شدید باشد. میدانید که ما هیچ قانونی در این رابطه نداریم. یا علی