سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

قلدری عربستان برای کشتی‌ سازمان‌ملل

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 474717
"برنامه جهانی غذا" از ممانعت عربستان برای ورود کشتی سازمان ملل به یمن خبر داد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی خبر داد، "برنامه جهانی غذا" روز سه شنبه اعلام کرد عربستان سعودی به یک کشتی متعلق به سازمان ملل که دستگاه های ارتباطی با خود به همراه داشت، اجازه ورود به یمن نداد.

"عبیر عطیفه،" سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا گفت: نیروهای ائتلاف سعودی از برنامه جهانی غذا خواستند برگه های کاری ویژه این دستگاه های ارتباطی را بار دیگر ارائه دهد.
نیروهای ائتلاف سعودی 11 فوریه (22 بهمن) مسیر این کشتی را به بندر جیزان عربستان تغییر دادند. برنامه جهانی غذا می گوید این کشتی اجاره ای حامل مواد کمکی در مسیر خود به بندر حدیده، تحت تسلط نیروهای انصارالله بود.

از سوی دیگر، احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف اعلام کرد این ائتلاف یک کشتی را که مشکوک به انتقال مواد ممنوعه به یمن بود، در بندر جازان متوقف کرد.

عسیری در ادامه افزود: برخی کارمندان برنامه جهانی غذا مسئول حمل این مواد بدون مجوز در این کشتی ضبط شده هستند؛ چرا که از اقدامات سازمان ملل به شکلی گمراه کننده سوء استفاده کردند.

عسیری همچنین گفت: تجهیزات کشف شده شامل رایانه، آنتن های دریافت و پخش ماهواره ای، پنل های خورشیدی، سیستم های رمز گذاری و دستگاه های ارتباط فردی و دستگاه های دیگری که بیشتر برای مقاصد نظامی بکار می رود، می شود.

وی همچنین مدعی شد کشتی برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل پایبند به وارد کردن مواد اجازه داده شده به یمن نبود. سپتامبر سال گذشته ( شهریور ماه) نیز ائتلاف سعودی مدعی شد یک کشتی ایرانی را که حامل تجهیزات نظامی برای نیروهای انصارالله بود، متوقف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *