پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

اقدامات ضد انقلابی وزارت علوم ادامه دارد!

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 474687
وزارت علوم در ادامه سیاست‌های ضدفرهنگی، این‌بار با رفتاری ارتجاعی، پیشوند «جمهوری اسلامی» را از شناسه مقالات پژوهشی دانشگاهیان حذف کرد!
اقدامات ضد انقلابی وزارت علوم ادامه دارد!
به گزارش  جهان به نقل از کیهان، اخیرا در مقالات علمی که از دانشگاه تهران برای ثبت در پایگاه استنادی ISI  و دیگر پایگاه‌های علمی دنیا فرستاده می‌شود دیده شده که نام جمهوری اسلامی ایران (Islamic Repablic of Iran) از شناسه مقالات اساتید و دانشجویان حذف شده است!

این در حالی است که پیش از این در شناسه مقالات فرستاده شده به مجلات علمی خارجی، نام کامل کشور که هویت تولیدکننده را معرفی می‌کند بصورت کامل ثبت می‌شد. براساس اخباری که به کیهان رسیده ظاهرا این اقدام ضدملی به صورت رسمی صورت گرفته و در برخی دانشگاهها هم اجرا می‌شود.

یکی از اساتید دانشگاه تهران وقتی با این مسئله در یکی از مجلات علمی روبه‌رو می‌شود با اصرار درخواست می‌کند در شناسه مقاله‌اش حتما نام کامل «جمهوری اسلامی ایران» قید شود، اما باز هم با مقاومت مدیران نشریه روبرو شده و نهایتا به عبارت (I.R.IRAN)  بسنده می‌کنند!

 برخی این اقدام را هم در ادامه اقدامات سیاسی دولت در وزارت علوم از جمله بی‌آبرو کردن بورسیه‌ها، اقدامات ضدفرهنگی همچون رقص و آواز  و اردوهای مختلط در دانشگاهها، کاهش رشد علمی کشور و... ارزیابی می‌کنند و معتقدند که این جریان خزنده در وزارت علوم به دنبال استحاله عناصر دانشگاهی است!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
من یکی از اساتید مدعو دانشگاه پیام نور بودم. و همه میدانند که اساتید مدعو تنها بخاطر دل خود تدریس میکنند. چرا که مبلغ حق الزحمه بسیار ناچیز است.از آنجا که بنده یک فرد مذهبی و ارزشی هستم از شروع ترم پاییز امسال کلیه کلاسهای بنده را حذف و به یکی از خانمهای معلوم الحال واگذار نمودند. و به اعتراضات دانشجویان هم توجهی نشده است.
این ماجرا برای تعداد زیادی از اساتید رزشی هم افتاده.
امیدوارم که مسئولین از فکر آخرت و پاسخ بابت کارهای خود غافل نشوند.
وقتی که رهبری این همه به طور علنی از وضعیت نابه سامان فرهنگی وزارت علوم گلایه کردند و نمایندگان تاثیرگذار مجلس با انتصاب رئیس یگی از دانشگاه های خیلی بزرگ از میان رفقای صمیمی خود بر این همه تخلف و نفوذ فتنه گران چشم خود را بستند، باید هم منتظر این روزها بودیم.
تازه بدتر از اینها هم از این آقایون خواهید شنید
Iran, Islamic Republic of
وقتی فتنه گران 88 کسانی که بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فتنه به پا کردند تا شاید بتوانند دل اربابشان را شاد کنند در راس امور باشند باید شاهد بدتر از اینها هم باشیم.