سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

هر تهرانی روزانه چند لیتر آب هدر می‌دهد؟

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 474618
با احتساب جمعیت ساکن شهر تهران که حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، به طور متوسط سرانه مصرف آب هر تهرانی در نخستین هفته بهمن ماه ۳۰۰ لیتر در شبانه روز بوده که از این رقم ۳۳ لیتر پیش از رسیدن به دست مصرف کننده هدر رفته و ۲۶۷ لیتر به مصرف رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بر اساس پایش های جدید صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر میزان مصرف آب در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران، در نخستین هفته بهمن ماه از اول بهمن تا هفتم این ماه، در مجموع 17 میلیون و 896 هزار و 341 مترمکعب آب شرب در پایتخت مصرف شد.

متوسط مصرف روزانه آب شرب در شهر تهران در این مدت، 2 میلیون و 556 هزار و 620 مترمکعب بود. با احتساب جمعیت ساکن شهر تهران که حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر است، به طور متوسط سرانه مصرف آب هر تهرانی در نخستین هفته بهمن، 300 لیتر در شبانه روز بوده است.

روند مصرف روزانه آب پایتخت (برحسب مترمکعب) در نخستین هفته بهمن‌ماه در نمودار زیر مشخص شده است.

با توجه به اینکه 11 درصد از آب شرب تهران پیش از رسیدن به دست مصرف کننده از خطوط لوله فرسوده پایتخت هدر می رود، از مجموع 300 لیتر سرانه مصرف آب در تهران، 33 لیتر در شبانه روز به ازای هر تهرانی در نخستین هفته بهمن ماه آب پیش از رسیدن به دست مصرف کننده هدر رفته و 267 لیتر متوسط مصرف هر تهرانی در شبانه روز بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *