کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم دندانپزشک خانوادگی انتخاب کنند

27 بهمن 1394 ساعت 11:28

رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران با تاکید بر این‌که مردم باید دندانپزشک خانوادگی داشته باشند، گفت: جرم‌گیری به مینای دندان آسیب نمی‌زند زیرا اگر جرم‌گیری درست انجام شود مانع از ناراحتی لثه و لقی دندان‌ها می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یکی از مهمترین مولفه‌های سلامت در هر جامعه‌ای بهداشت دهان و دندان است که متاسفانه در مملکت ما کمترین توجه از سوی بیمه‌ها و مردم به دلیل هزینه‌های بالا مورد غفلت قرار گرفته است. در این رابطه ابراهیم امین‌صالحی درباره کاهش پوسیدگی دندان نسبت به فرهنگ‌سازی تاکید ویژه‌ای کرد و به تسنیم اظهار داشت، افراد معمولا زمانی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که دندان درد دارد که همین امر خود به خود هزینه‌ درمان‌شان را به صورت سرسام‌آوری بالا می‌برد در حالی که اگر هر شش ماه تا یک سال به دندانپزشک مراجعه کنند می‌توانند هزینه‌های دندانپزشکی را کاهش دهند.

رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران ادامه داد: بهترین راه کاهش پوسیدگی دندان‌ها 2 تا 3 بار مسواک زدن صحیح در روز، جرم‌گیری‌های مداوم و استفاده از نظرات دندانپزشک خانوادگی است.

امین‌صالحی تصریح کرد: دندانپزشک خانوادگی می‌تواند با مشاوره‌های مناسب در زمینه رژیم‌های غذایی صحیح و رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از داروهای مورد نیاز در کاهش پوسیدگی دندان به افراد کمک کند.

وی عنوان کرد: جرم‌گیری‌های مداوم از بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند ولی بسیاری از بیماران تصور می‌کنند جرم‌گیری به مینای دندان آسیب می‌زند در صورتی که جرم‌گیری اگر درست انجام شود نسوج نگه‌دارنده دندان را حفظ می‌کند و مانع از ناراحتی لثه و لقی دندان‌ها در فرد می‌شود.

رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران در خاتمه خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بهتر است روزی 2 تا 3 بار دندان‌ها را صحیح مسواک زد و نخ دندان کشید.


کد مطلب: 474416

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/474416/مردم-دندانپزشک-خانوادگی-انتخاب-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com