جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰
در مجلس ششم چه خبر بود؟!

گفت و شنود صحنه‌گردان‌های تحصن مجلس ششم/ بسیاری‌از رفوزه‌‎های آن‌مجلس دوباره به‌میدان آمده اند

+فیلم
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 474289
نمایندگان تندروی مجلس ششم با برپایی تحصن نمایشی، اقدام خود علیه نهادهای قانونی نظام را در تاریخ ثبت کردند.
گفت و شنود صحنه‌گردان‌های تحصن مجلس ششم/ بسیاری‌از رفوزه‌‎های آن‌مجلس دوباره به‌میدان آمده اند
گروه سیاست جهان نيوز ـ در ماه‌های پایانی مجلس ششم که اصلاح‌طلبان با شعار قانونمداری آن را در دست گرفته بودند، همزمان با بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس هفتم در شورای نگهبان، بیش از ۱۲۰ نفر از نمایندگان تندروی مجلس در اعتراض به آنچه رد صلاحیت‌های گسترده توسط شورای نگهبان می‌خواندند، استعفای خود را از نمایندگی تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

این نمایندگان در ادامه هنجارشکنی و رفتارهای غیرقانونی خود به این حد اکتفا نکرده و در ادامه، ۱۳۹ نفر از آنان با محوریت محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس و برادر رئیس جمهور وقت و نیز بهزاد نبوی، در راهروهای مجلس شورای اسلامی تحصن کردند تا نهادهای قانونی نظام را به تسلیم در برابر خواسته‌های خود وادار کنند، تلاشی که با بی‌توجهی شورای نگهبان با شکست مواجه شد.

به گزارش مهر، همزمان با این تحصن که در برابر دیدگان رسانه‌ها انجام شد، صحنه‌گردان‌های این نمایش به صورت منظم در محل کمیسیون‌های مجلس جمع می‌شدند تا جریان تحصن را مدیریت کنند.

آنچه در ادامه می‌آید، فیلمی از یک جلسه تندروهای دوم خردادی در ایام تحصن است که انتشار آن در آستانه انتخابات مجلس دهم خالی از لطف نیست.
معاون سابق دیوان عدالت اداری: بسیاری از رفوزه های مجلس ششم دوباره به میدان آمده اند

حجت الاسلام موسی قربانی؛ معاون سابق دیوان عدالت اداری در خصوص جلوگیری از ایجاد مجلسی مثل مجلس ششم در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: آن چیزی که مجلس ششم را مجلس ششم کرد بنا به گفته مقام معظم رهبری مخالفت این مجلس با نظام بود.
 
وی افزود: آن چیزی که سبب ایجاد مجلس ششم شد این بود که کسانی به مجلس راه یافتند که دارای یک شناسنامه سیاسی مشخصی در کشور نبودند.
 
معاون سابق دیوان عدالت اداری تصریح کرد: در واقع افراد سیاسی مغرض به نظام افراد گمنامی را در لیست قرار دادند و مردم هم که شناخت کاملی نسبت به این افراد نداشتند به آنها رأی دادند و این نمایندگان تنها عروسک و افراد مغرض سیاسی هم عروسک گردان بودند. نمایندگان مجلس ششم به خاطر فرمانبرداری از چهره های مغرض سیاسی هر حرف و نطقی را به راحتی امضا می کردند.
 
حجت الاسلام قربانی گفت: کار نمایندگان مجلس ششم ساختار شکنی در کشور بود و حتی در این زمینه به جایگاه رهبری هم رحم نکردند و توصیه هایی را هم به مقام معظم رهبری داشتند.
 
وی افزود: مردم ما تصور کردند که هر کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند قبول است و به همین دلیل به آنها رأی دادند. اما این افراد هویت اصلی خود را کتمان کردند و بعد از مجلس آن را نشان دادند و سبب شدند تا اینگونه اتفاقات در مجلس به وجود بیاید.
 
معاون سابق دیوان عدالت اداری با بیان اینکه اتفاقی که در مجلس ششم افتاد سبب امیدوری دشمنان برای سرنگونی نظام شد، تصریح کرد: در این زمان دشمنان خیال کردند که نظام از داخل پوسیده است و به همین دلیل تهاجماتی را به کشور وارد کردند.
 
حجت الاسلام قربانی گفت: در این زمان که دولت هم با اقدامات مجلس همراه شده بود سبب شدند تا بسیاری از پروژه هایی را که دشمن رها کرده بود دوباره استارت بزند. همچنین در تحصن دست جمعی نمایندگان هم بلندگوهای خارجی به دنبال این افراد بود که این موضوع در سال های بعد هم تشدید شد.
 
وی افزود: چون مجلس ششم و دولت کار را رها کرده بودند و تنها درگیر مسائل سیاسی شده بودند، ضمن اینکه کشور از توسعه و حل مشکلات مردم عقب افتاد، همچنین سبب جسارت بیشتر دشمن شد.
 
معاون سابق دیوان عدالت اداری با بیان اینکه بهترین تعبیر برای مجلس ششم این است که صدای عمومی مجلس مخالف مصالح نظام بود، تصریح کرد: در واقع مجلس ششمی ها به هر چیزی فکر می کردند به جز مصالح نظام و اغراضی را دنبال می کردند که در یک سری ساختار شکنی ها که عمده آن تضعیف و تخریب جایگاه ولایت فقیه و اختیارات آن خلاصه می شود.
 
حجت الاسلام قربانی ادامه داد: برخی از رفوزه های مجلس ششم را که خود مردم طرد کردند. اگر چه برخی از مجلس ششمی ها توسط شورای نگهبان رد شدند اما افرادی مثل کروبی که تایید شد، مردم به او رأی ندادند. این افراد تا مقطعی مأیوس شدند اما هم اکنون دوباره سر برآوردند و امیدوار شدند.
 
وی افزود: هم اکنون بسیاری از رفوزه های مجلس ششم در این دوره مجلس به میدان آمده اند و این نشانه امیدواری در آنها است که انتظار می رود مردم نسبت به انتخاب خود مراقب باشند.
 
معاون سابق دیوان عدالت اداری دشمنان اصلی نظام مثل نخست وزیر اسرائیل بارها ابراز کرده اند که برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران، امیدشان به رفوزه های مجلس ششم مثل حقیقت جو و مهاجرانی است که هم اکنون در خارج از کشور به سر می برند.
 
حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: همزمان با برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، عربستان سعودی هم در سالروز این پیروزی از افراد مطرود و ضد نظام دعوت می کند تا بر علیه نظام صحبت کنند. در واقع استکبار امیدوار به تلاش افکار مجلس ششمی است.
 
وی افزود: اگر این افراد خود را همفکر دشمنان اصلی نظام نمی دانند پس باید حرف انها را تکذیب کنند اگر نه ساختار شکسته های مجلس ششم عوامل استکبار هستند.
 
معاون سابق دیوان عدالت اداری تاکید کرد: مردم باید در انتخابات با دقت عمل کنند و از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند. همه باید از اینکه کسانی را که به مجلس می فرستند اطمینان پیدا کنند که این افراد وقتی سوار بر صندلی سبز می شوند، از ناحیه آنها گزندی به کشور و نظام وارد نمی شود.
 
حجت الاسلام قربانی اظهارکرد: افرادی که چه بسا سابقه این کار را دارند و گفتارشان مورد سوء استفاده قرار گرفته  و خبرنگاران ضد انقلاب و چهره های مطرود نظام در خارج از کشور از آنها استفاده کرده اند.
 
وی افزود: مردم باید مراقب باشند تا کسانی را که دسته گل به آب دادند و ناشناخته هستند و معلوم نیست چه بر سر مردم خواهند آورد را به مجلس نفرستند.
 
معاون سابق دیوان عدالت اداری تاکید کرد: مردم بصیر ایران نباید تنها با تایید شورای نگهبان اکتفا کنند و با هوشیاری خود به کسانی رأی دهند که مورد اعتمادشان باشد و اگر هم کسب اعتماد برایشان دشوار است، از دیگران مشورت بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مجلس ششمی شکل نخواهد گرفت
مطمئنی که این خائنین بدون برنامه نشستند و فقط دارن نگاه می کنند؟
وعده ما 7اسفند و رای به لیست اصولگرایان
فقط لیست
United States
انشاالله
محقق
این معاون سابق الان چه کاره اند
هادی
رابطه مستقیمی بین تخریب اصولگرایان و نزدیک شدن به انتخابات است مجلس ششم یاد نمیدم ولی خیانت اونا در سال ۸۸ فراموش نمیکنم
علی
پس هنوز کمی تجربه کسب کن بعد اظهار نظر کن
Italy
بدنه مجلس دهم باید اصولگرایی و تابع محض ولایت مطلقه فقیه باشد.
مردم هشيارند و اينان را پس ميزنند...
France
بايد ديد آنها در كدام مجلس رفوزه شده اند ؟آزمون شوراي نگهبان يا آزمون مردم