چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۳
۵
بدهی به آرمان امام یا...

حاشیه ای بر سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد بدهی به بیت امام (ره)

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 474270
حقیقت بسیارمهمی که بایدبه صورت جدّی وعمیق به آن عنایت کنیم این است که ((الاسلام یَعلو ولا یُعلی علیه)) دین اسلام از همه چیز بالاتر است وهیچ چیز بالاتر از آن نیست ؛وجود مقدس حضرت امام خمینی – قدس الله نفسه زکیه –با هنمه ی وجود ، در طول عمر پربرکتشان تجلی این حقیقت الهیه بوده اند .
حاشیه ای بر سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد بدهی به بیت امام (ره)
گروه سیاست جهان نيوز، حجت الاسلام وفسی ـ  ((خَسن وخُسین هر سه دختران مُغاویه اند)) این عبارت یکی از زیباترین جمله های غلطی است که به صورت ضرب المثل در آن جایی استفاده میشود که مطالبی غلط اندرغلط باشدو شنونده نتواند تمام زوایای غلط آن را احصاء کند.

هنگامی که مطالب شگفت انگیز جناب آقای هاشمی رفسنجانی را مطالعه کردم تصمیم گرفتم به قدر وسع در کشف اشکالات آن ، مطالبی را تقریر نمایم .

اولا: حقیقت بسیارمهمی که بایدبه صورت جدّی  وعمیق به آن عنایت کنیم این است که ((الاسلام یَعلو ولا یُعلی علیه)) دین اسلام از همه چیز بالاتر است وهیچ چیز بالاتر از آن نیست ؛وجود مقدس حضرت امام خمینی – قدس الله نفسه زکیه –با هنمه ی وجود ، در طول عمر پربرکتشان تجلی این حقیقت الهیه بوده اند .

این عارف ربانی ، فقیهی محدّث ، فیلسوفی سیّاس و زاهدی مبارز بودندکه نه تنها در عصر خود ، یگانه بلکه در تمام سلسله علما واصحاب فرقه ناجیه بی نظیر بودند ویکی از آثارآن پیر فرزانه  إحیاء اسلام در عصر جدید وایجاد حکومت الهی براساس شریعت محمدی وفقه جعفری است وانشاالله ما بتوانیم با امربه معروف ونهی از منکر با تأسی به حضرت حسین بن علی (علیه السلام) زمینه ساز ظهور یوسف فاطمه – عج  الله فرجه الشریف- باشیم.

ثانیا:مطابق عقیده شیعیان وبراساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمان غیبت در جمهوری اسلامی ، ولایت امر وامامت امّت  بر عهده فقیه جامع الشرایط است (اصل پنجم) و در عین حال رهبری در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است (اصل یکصدوهفتم)هنگامی که چنین شخصیت عظیم شأنی مانند سایر افراد ملت در برابر قانون مساوی است ، آیا این خوی استکباری وشیطانی نیست که کسی یا کسانی خود یا افراد بیتشان را خون آبی تلقی کرده و خودشان را برتر وفراتر از قوانین بدانند؟

آیا ملت عظیم الشان ما با ایثن همه جان فشانی وایثار فرزندانشان در انقلاب وجنگ تحمیلی هدفشان این بود که مثلا یک خاندانی خودخواه که تمام ثروت وقدرت را در انحصار داشت ، برود وافراد جدیدی بیایند وهمان راه را ادامه دهند؟

آیا حضرت امام (ره) که خود را طلبه ای ، خادم ملت می دانست و فرزند برومندشان با آن همه تواضع  وصفا ، به دنبال امتیازگیری وبرتری طلبی بودند؟

آیا این انحراف از خط اسلام ناب ومکتب خمینی کبیر نیست؟

ثالثا: بدون شک آگر این نهضت عظیم ملت ایران ورهبری امام نبود ،همه ی انقلابی ها در زندان های مخوف شاه به شهادت می رسیدند و قطعا تشکر از این ملت وفداکاری خانواده های شهدا وتعظیم حضرت امام (ره) ، وظیفه همه ماست ، اما تکریم به معنی این نیست که برخی  از افراد  از بیوت مختلف مسئولان پنهان یا آشکار امتیازات اقتصادی یا سیاسی وتحصیلی پیدا کنند.

مگر نه این اینست که این نهضت الهی بر اساس مطالبه ی به حق ملت ایران برای تحقق عدل علوی به وجود آمده است وهمه ی دستگاه های نظام ونهادها به وسیله امّت حزب الله به وجود آمده وهمه ی آن ها مشروعیت و صلاحیتشان را از ولایت فقیه  که ولایتش همان ولایت رسول الله (صلی الله علیه وآله ) است می گیرند؟

بنابراین ، زیر سوال بردن نهادهای قانونی ، خیانتی آشکار به بنیاد های فکری حضرت امام(ره) وهچنین تضعیف تمام دست آوردهای ملت است  که با هزینه سنگین در طول تاریخ مبارزات در سالهای قبل وبعد از پیروزی انقلاب حاصل شده است.

رابعا: واضح و روشن است که افراد حزب الهی از بیت حضرت امام (ره) هرگز برای خود چنین امتیازاتی را طلب نمی کنند واین دایه های دلسوزتر از مادر درپشت دفاع از بیت امام اغراض دیگری را تعقیب می کنند ، مانند استفاده از الفاظی که در مقاتل از قول سیدالشهداء (علیه السلام) در مقام ومنزلت حضرت علی اکبر(علیه السلام) در شباهتشان به جدشان بیان شده ونشان می دهد که هدف تحریک عواطف مردم است.

باید به این مدعیان خط امام گفت : آن چه حضرت امام (ره) میخواست ، تحقق اسلام ناب وساده زیستی  مسئولان واجتناب از اشرافی گری ، مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا وهمچنین جهاد با نفس وشیطان درون وبرتری دادن پابرهنگان و مستضعفان  بر ثرورتمندان و کاخ نشینان بود اما صد افسوس ! ما کجا و راه امام کجا؟ ولی به هر حال با گذشت زمان فاصله ی خط امام با این مدعیان روز به روز بیشتر شده و از چشم بصیر مردم پنهان نخواهد ماند.

الف) «عده ای صلاحیت  شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی کنند»

بررسی: اگر مقصود از این (( عده )) فقهای محترم ودانشمندان اسلام شناس  شورای نگهبان هستند،خود حضرت امام (ره) وپس از ایشان  حضرت آقا بر اساس قانون اساسی فقیهان عادل را برای این امر منصوب فرموده اند واگر نظرشش فقیه خبره ی عادل در این نهاد قانونی حجت نیست  ، پس نظر چه کسی حجت است ؟

آیا در فتنه 88 همان کسانی که قانون را نپذیرفتند دوباره می خواهند فتنه جدیدی را رقم زنند؟

آیا هر وقت کسی دید حکم قانون با منافع وی وخانواده یا جناحش مخالفت دارد باید با اصل آن نهاد مبارزه کرد ، آن را تضعیف نموده از ریشه در آوریم حتی اگر این عمل به قیمت به خطر افتادن نظام یا از بین رفتن آن شود؟

ب) «... باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است ، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است؟...»

بررسی : صلاحیت قانون قضاوت را اولین مجلس خبرگان که آیت الله مشکینی رئیس و آقای هاشمی نائب رئیس آن بودند به شورای نگهبان داده اند.

اما منطق این فرمایش خیلی جالب توجه است ،مثلا فرض کنید اگر یک طبیب بسیار حاذق به شاگردش پس از آن که صلاحیت های او را احراز کرد اجازه طبابت بدهد و صلاحیت اورا برای معالجه بیماران تایید کند و پس از فوت این استاد حاذق ، فرزند این استاد ادعای طبابت نماید؛ باید این آقا به حکم احترام وتعظیم استاد حاذق وتشکر از زحمات استادش بدون امتحان به این استادزاده اجازه طبابت بدهد واگر چنین نکند نسبت به استاد بی احترامی کرده ، در  پیشگاه خدا و مردم توبه نموده ، عذر تقصیر بجا آورد!

عجب استلال ومنطقی ! واقعا ارسطو وابن سینا باید شاگردی کنند.

بسیار روشن است که همانطور که استاد فقید بر اساس همان روش وسنت استاد از هر فرد جدیدحتی اگر فرزند استادش باشد امتحان گرفته وپس از احراز صلاحیت های لازم اجازه طبابت دهد واگر غیر این عمل کند هم به استاد خیانت کرده هم به فرزند استاد و هم به مردم .

ج) «... اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود ، اگر آن اراده مردمی نبود، شما هم نبودید...»

بررسی: البته واضح است اگر رهبری امام وقیام ملت نبود ،هیچ یک از آقایان واین حکومت نبود وهمه باید خود را مدیون امام ومردم انقلابی وشهدا بدانند وآن کسانی که از این نهضت سوء استفاده کرده اند و برای خود وخانواده اشان امتیازات وقدرت های نامشروعی کسب کرده اند باید بدانند که یا در دنیا مسئولان ونهادهای مبارزه با مفاسد آنها را مجازات می کنند ویا بر فرض  فرار از آن از عقوبت در روز قیامت نمی توانند  خود را رها کنند.

د) « به بیت امام بد  کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می گفتید ، تبریک بدی گفتید ، خداوند از سر تقصیرتان بگذرد وباید عذرخواهی کنید...»

بررسی : اول باید حقی ثابت شود تا ظلمی معنا دهد. کدام حق؟  آیا کسی در جامعه ی اسلامی حق ویژه ایی دارد ؟ یا چون برخی عادت کرده اند که برای خودشان یا خاندانشان امتیازات ویژه ایی بدست آورده اند ، تخیل کرده اند که این ویژه خواری ها حق آنها و بیت المال ارثیه خانوادگی است. باید با این توهمات وتخیلات مبارزه کرد حتی مقام عظمای ولایت در برابر قانون با سایر افراد جامعه برابراست، بنابراین برای احراز صلاحیت همه ی افراد یکسان هستند وبرعکس ادعای مطرح شده وظیفه نهادهای قانون وقضایی است که اگر برای فردی امتیاز ویژه ایی در نظر گرفته شده آن را لغو و مسئولان مربرطه را مجازات کنند واین افتخار جامعه اسلامی است که تمام افراد در برابر شورای نگهبان یا نهادهای قانونی دیگر به علت انتساب به بزرگان کشور امتیاز ندارند.

درپایان سالگرد باشکوه انقلاب اسلامی ایران را به ملت شریف ایران تبریک عرض نموده ، سعادت وسلامت وتحقق آرمان های الهی امام عزیز وشهدای گرامی را تحت رهبری امام خامنه ای دام ظله العالی از ذات اقدس الهی مسئلت می طلبم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای هاشمی فاین تذهبون؟
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر هاشمی کبیر و مظلوم
United States
این موارد رو قبول دارم ولی گوش ایشون بدهکار نیست
Iran, Islamic Republic of
و سیعلم الدین ظلموا ای منقلب ینقلبون!
هر که احساس میکنه بدهکاره باید بدهی اش را پرداخت کند ما که بدهکار نیستیم !!!¡!!!!!!!!!‌!!!!!