پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

معرفی رمزهایی برای هک نشدن

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 474266
رمز عبورهایی که برای حساب های مختلف و سیستم های متفاوت انتخاب می کنیم اولین درگاه جلوگیری از نفوذ بیگانگان است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن یک رمز عبور امن جهت جلوگیری از قرار گرفتن اطلاعات شخصی یا محرمانه در دسترس افراد دیگر یکی از مواردی است که برای تمامی کاربران اهمیت بالایی دارد.

وجود یک رمز ساده موجب راحت پیدا شدن آن توسط هکرها می شود و هم سخت بودن آن رمز موجب فراموش شدن آن است؛ حال چه کار کنیم که هم رمز امنی داشته باشیم و هم فراموش نکنیم؟

در مرحله اول نسبت اهمیت حساب ها را تعیین کنید و در چند سطح قرار دهید، مثلاً حساب یک سایتی که فقط برای مطالعه درونش عضو هستم به نسبت اکانت اصلی مایکروسافتم از زمین تا آسمان اختلاف اهمیت دارد.

در ادامه چهار دسته رمز را تعیین کرده ایم که فقط آنها اینگونه تعبیه شده‌اند:

1- رمز 8 رقمی تصادفی به همراه یک حرف بزرگ برای سایت های بی اهمیت که کاربری ساده هستید:
 654987123Z

2- رمز 8 رقمی دسته اول به همراه یک حرف بزرگ + یک کلمه با معنی برای سایت های با اهمیت تر:
 654987123Zsandali

3- رمز 8 رقمی دسته اول به همراه یک حرف بزرگ + کلمه با معنی +  2 کاراکتر در اول:
 654987123Zsandali#^

4-رمز 8 رقمی دسته اول به همراه یک حرف بزرگ + کلمه با معنی دسته دوم و 2 کاراکتر + دو کلمه در اول یا آخر که یکی بی معنی باشد با حروف آخر بزرگ برای مهم ترین اکانت ها:
miZ654987123Zsandali#^tkslP

حال در هرجا عضو شوید می بینید که سایت مورد نظر چه قدر برایتان اهمیت دارد. مثلاً اینترنت بانک ها رمزی همچون دسته سوم رمز ها را دارا هستند و اکانت اصلی گوشی ویندوزی دسته چهارم و....

اگر روزی رمزی را فراموش کنید اهمیت سایت را حداکثر با یک اختلاف دسته می سنجید و سپس چک می کنید و بدون تغییر رمز، رمز را می یابید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *