جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

روسیه: ایران به خرید اس400 علاقمند است

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 474235
وزارت خارجه روسیه از تمایل ایران برای خرید سامانه اس-400 و نیز تعهد مسکو به تحویل سامانه اس-300 در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، ایران به خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 تمایل دارد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده که مسکو به زودی سامانه موشکی اس ۳۰۰ را به ایران تحویل می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ضمیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت، روسیه به زودی سامانه‌های پدافند هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌دهد.

این اظهارات در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران پیشتر اعلام کرده بود که تحویل سامانه اس-300 روسیه به ایران در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی انجام خواهد شد.

کابالوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت، تهران همچنین به دریافت سامانه دفاعی اس-400 نیز تمایل نشان داده است اما گفت‌وگوها میان دو کشور در این رابطه هنوز انجام نگرفته است.

برخی رسانه‌ها اخیرا اعلام کرده بودند که وزیر دفاع ایران گفته است که تهران می‌تواند در صورت لزوم سامانه اس-400 از روسیه خریداری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
سامانه اس 400 تقويت بنيه اقتصادي و حفظ اعتماد مردم به نظام بهبود وضع معيشت مردم كوچه و بازار است نه حاتم بخشي از كيسه ملت براي شركت هاي اسلحه سازي خارجي است
توجه به ملت بهترين پشتوانه دفاعي كشور است نه توسل به سلاح هاي خارجي !!!ا