جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پیروزی‌در حلب یعنی شکست‌مواجهه‌با‌ایران

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 474183
اندیشکده آمریکایی در تحلیلی درباره آزادی شهر راهبردی حلب در سوریه و شکست شورشیان ضد دولتی این کشور نوشت: آزادی حلب شکست مهمی برای آمریکا و متحدان سنتی آن همچون ترکیه، عربستان سعودی و برخی دیگر است.
پیروزی‌در حلب یعنی شکست‌مواجهه‌با‌ایران
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «واشنگتن» در تحلیلی پیرامون  آزادی شهر راهبردی حلب در شمال غرب سوریه از دست شورشیان سوری نوشت: این امر شکست فوق‌العاده‌ای برای آمریکا و متحدان سنتی آن چون ترکیه، عربستان سعودی، قطر و اردن است.

«آندرو جی تبلر» از کارشناسان اندیشکده یاد شده در تحلیلی پیرامون عواقب آزادی این شهر و اثرات آن بر توازن قوا در عرصه جنگ  نوشت: این امر شکستی ویژه برای آمریکا و متحدان سنتی آن چون ترکیه، عربستان سعودی، قطر و اردن است.

البته این مورد در مواجهه با حضور ایران و روسیه در سوریه نیز نوع شکستی محسوب می‌شود.

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه عنوان داشت: این امر خسارتی عظیم  برای آمریکا و سیاست‌های خاورمیانه‌اش در مقابله با روسیه خواهد بود .

در صورت وقوع این ماجرا مهاجران زیادی به شمال اروپا سرازیر شده و شاهد بحران مهاجرتی در اروپا خواهیم بود و این‌ها منجر به  قدرت گرفتن دولت‌های  راستگرای افراطی می‌شود که بسیار بیشتر با روسیه تا آمریکا دوست هستند.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: فکر می‌کنم پیروزی در حلب منجر به تقویت مواضع سوریه در بخش غربی این کشور شده و البته این مورد به استثنا استان ادلب تا جنوب شهر حلب است.

اما به طور اساسی ما شاهد حضور حکومت سوریه از حلب تا حما، حمص و دمشق خواهیم بود که موجب استحکام  مواضع دولتی و نیروهای ایران به ویژه می شود. 

آزادی حلب این امکان را برای آن‌ها میسر می سازد تا به طور بالقوه با حرکت به مکان‌های دیگر به تهاجم خود ادامه داده  و مستقیم به استان ادلب رفته و سرانجام به سمت جنوب پیش بروند.

البته تمامی این موارد ماه‌ها یا سال‌ها اجرای کاملش زمان می‌برد اما  فکر می‌کنم حکومت روسیه و سوری‌ها در حال نیل به این اهداف هستند.

آن‌ها در پی راه حل کلی برای حل بحران سوریه با تمرکز بر دولت «بشار اسد» رییس جمهور این کشور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *