پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آیت‌الله جوادی:22 بهمن‌ماه روز غیرت است

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 473346
مفسر قرآن کریم گفت: 22 بهمن‌ماه روز غیرت است که باید سعی کنیم از آن سربلند بیرون بیاییم.
به گزارش جهان به نقل از میزان، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: حفظ زبان، زمین و سرزمین نعمت الهی بوده و غیرت می‌خواهد، این غیرت از پربرکت‌ترین واژه‌های دینی است.
 
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از امور باید دست به دست یکدیگر دهند تا غیرت را بسازند، بنابراین افراد باید در حفظ سرزمین تلاش کنند.
 
این مفسر قرآن با بیان اینکه عناصر عقلی عمیق باید کنار یکدیگر باشد تا غیرت شکل بگیرد، اضافه کرد: غیرت به معنای غیرزدایی است و فردا روز غیرت است که باید سعی کنیم از آن سربلند بیرون بیاییم.
 
آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: انسان نباید به هیچ وجه اجازه دهد، کسی وارد سرزمینش شود و به خودش اجازه ندهد وارد حریم دیگری شود، ملت بی‌سواد نمی‌تواند غیور باشد.
 
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) ما را با غیرت تربیت کردند و عناصر مهم را به ما فهماندند، بنابراین ابتدا باید بفهمیم، حرم امن تا کجا است و دوم اینکه مسیر استکبار صحیح نیست، بنابراین نباید ظالم و مستکبر باشیم و وارد حریم دیگری شویم همچنین اجازه ندهیم کسی وارد حریم ما شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *