جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

جدی شدن تردید در موفقیت نهایی لیست اصلاح طلبان

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 473237
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نسبت به تئوری اصلاح طلبان مبنی بر شناسایی نیروهای مستقل و گنجاندن آن ها در لیست های انتخاباتی این جریان ابراز خوش بینی نکرد و تصریح کرد گرچه اصلاح طلبان تئوری سرمایه گذاری روی چهره های ناشناخته و مستقل را پذیرفته اند اما در عمل چندان جدي فعاليت نكرده‌اند.
جدی شدن تردید در موفقیت نهایی لیست اصلاح طلبان
به گزارش جهان، یک فعال سیاسی اصلاح طلب نسبت به تئوری اصلاح طلبان مبنی بر شناسایی نیروهای مستقل و گنجاندن آن ها در لیست های انتخاباتی این جریان ابراز خوش بینی نکرد و تصریح کرد گرچه اصلاح طلبان تئوری سرمایه گذاری روی چهره های ناشناخته و مستقل را پذیرفته اند اما در عمل چندان جدي فعاليت نكرده‌اند.

به گزارش شفاف، صادق زیباکلام در یادداشتی عدم موفقیت لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده است، در صورت تکمیل لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان با چهر های ناشناخته و مستقل هیچ گونه تضمینی ندارد که این افراد پس از ورود به پارلمان تغییر موضع داده و به سوی اصولگرایان متمایل نشوند.

وی در یادداشت خود که در روزنامه آرمان منتشر شد، نوشت: در حال حاضر قرار بر اين است كه سران اصلاح‌طلبی از بدنه اجتماعي و سياسي خود بخواهند از كساني كه در حوزه‌هاي مختلف و البته در تهران شناسايي شده‌اند، حمايت كرده و به آنان راي دهند. سوالي كه در اين جا مطرح مي‌شود اينكه چه تضميني وجود دارد در صورت راهيابي اين افراد به مجلس بار ديگر پديده راستگوها و همچنين برخي ورزشكاران سياسي دوباره تكرار نشود؟ در پاسخ بايد گفت هيچ تضميني وجود ندارد. بايد پذيرفت تعدادي از كساني كه با حمايت اصلاح‌طلبان به مجلس راه مي‌يابند ممكن است به سمت جريانات ديگر متمايل شده و احساس كنند اصولگرايان قدرت دارند و به آنان بپيوندند. همچنين ممكن است تعدادي از اين افراد اساسا نيرو‌هاي چندان كارآمدي نباشند اما در نهايت درصدي از اين افراد به اصلاح‌طلبان خواهند پيوست. كسي نمي‌تواند درصد ريزش يا رويش اين پديده را مشخص كند اما به طور طبيعي درصدي از اين افراد به سوي جريانات ديگر متمايل شده و درصدي نيز به نيرو‌هاي اصلاح‌طلب بدل مي‌شوند.

زیباکلام در عین حال تصریح کرده که اصلاح طلبان چاره دیگری جز این مساله نداشته و باید به همین شکل جلو بروند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ابراز ترديد نيست واقعيته و با توجه به رد صلاحيت گسترده اصلاح طلبان بهترين كار همينه و در عين حال قدرت رقيب را نيز تضعيف خواهد كرد
میثم
رد صلاحیت گسترده فتنه گرها
amir
کلا روی اظهار نظرهای ایشون نباید زیاد حساب کرد چه در رد یک موضوع یا در تایید اون.
رعنا
اصلاح طلبان را كسي قبول نداره، تمام شد محبوبيتشان ، فقط شعارش مونده
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها در سال 92 از این حرف ها زدند و بعد ماتم گرفتند .