پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

بغض و اشک زنگنه در نشست خبری

سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 473091
نشست خبری وزیر نفت حاشیه‌هایی از جمله بغض وزیر پس از یادآوری خاطرات انقلاب اسلامی، قول وی برای مصاحبه درباره قرارداد کرسنت با خبرگزاری‌های منتقد و مدافع و تایید نکردن پیش‌نویس انگلیسی الگوی جدید قراردادهای نفتی از سوی وزارت نفت داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرغم اینکه نشست‌های خبری وزیران اقتصادی به ویژه وزیر نفت عموماً نشست‌هایی خشک و جدی هستند، اما نشست خبری اخیر بیژن زنگنه وزیر نفت که با یادآوری خاطرات انقلاب اسلامی بغض را به گلو و اشک را به چشم وزیر نفت آورد حاشیه‌های جذابی در این نشست رقم زد.
 
بر این اساس، زنگنه که ابتدای صحبت‌های خود را با تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع کرده بود، گفت: هیچ وقت در خواب هم نمی‌دیدم که روزی حکومتی به نام اسلام در این کشور تشکیل شود.
 
وی افزود: وقتی از رادیو شنیدم که «این صدای انقلاب اسلامی مردم ایران است» هنوز هم باور نمی‌کردم، چنین اتفاقی افتاده است و آن زمان زمین، آسمان، غذا و همه چیز برای من تغییر کرد و زیبایی و رنگ دیگری گرفت.
 
وزیر نفت ادامه داد: این یک امداد الهی و اتفاق عجیب و غیر قابل تصور بود؛ مگر می‌شود که آن رژیم برود و رژیمی بر مبنای خواست ملت و استقلال و خواست خودمان تشکیل شود.
 
وی گفت: من آن روزها 26 سال داشتم و نسل ما و پدران و مادران شما فداکاری زیادی کردند و شهید جانباز دادند، برای عزت مردم و اسلام و بزرگی جمهوری اسلامی و انشاالله خداوند که به برکت آن خون‌ها و جانبازی‌ها انقلاب ما را حفظ کرده باز هم چنین خواهد کرد.
 
به گزارش فارس، در این لحظات چشمان وزیر نفت که عموماً در میان خبرنگاران به چشمانی عصبانی شناخته می‌شود، پر از اشک شد و بغض در صدای زنگنه خودنمایی کرد.
 
بر این اساس، این تنها حاشیه این نشست نبود. زنگنه برای اولین بار پس از 2 سال و نیم درباره قرارداد کرسنت هم صحبت کرد و با انتقاد از نمایندگانی که از این قرارداد صحبت می‌کنند قول داد که پیش یا پس از انتخابات یک مصاحبه نیمه اختصاصی با حضور خبرگزاری‌های منتقد مانند فارس و تسنیم و خبرگزاری‌های مدافع دولت مانند ایرنا برگزار کند.
 
وی در انتقاد از نمایندگانی که درباره کرسنت صحبت می‌کنند، گفت: من به دلیل مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این باره سکوت کرده‌ام و این افتخار نیست که کسی بگوید برخلاف این مصوبه مصاحبه می‌کند.
 
زنگنه تصریح کرد: هر حرفی که اینجا زده می‌شود، در داوری بین‌المللی تبدیل به سند می‌شود؛ این شرکت حتی 500 میلیون دلار هم ضرر نکرده است، اما رقم‌های زیادی مانند 50 میلیون دلار را اعلام می‌کنند و هربار همان را زیاد می‌کنند.
 
به گزارش فارس، پیش از این علیرضا زاکانی نماینده مجلس در یک نشست خبری خسارت وارد شده بر ایران در اثر انعقاد قرارداد کرسنت 50 میلیارد دلار اعلام کرده بود.
 
پس از وی علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم میزان جریمه ایران در این قرارداد را 14 میلیارد دلار و محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم میزان خسارت در این قرارداد را 18 میلیارد دلار اعلام کرد.
 
به گزارش فارس، یکی از حاشیه‌های مهم این نشست خبری اخیر وزیر نفت مربوط به الگوی جدید قراردادهای نفتی بود که وی پیش‌نویس انگلیسی 80 صفحه‌ای تهیه شده در کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی را برای قضاوت درباره این الگوی جدید معتبر ندانست و گفت: این پیش نویس را یک جایی تهیه کرده است و هنوز نهایی نیست و از نظر وزارت نفت اعتبار ندارد.
 
بعضی نگرانی‌ها در ارجاع به این پیش‌نویس مطرح می‌شود که باید بگویم تاکنون 3 پیش‌نویس تهیه شده و پیش‌نویس چهارم هم در حال تهیه است و هنوز نهایی و مورد تائید وزارت نفت نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس زنگنه شخصاً فرد ....
درود بر یادگار جهادگران مظلوم در جبهه های نبرد حق علیه باطل
Iran, Islamic Republic of
احتمالا آقای زنگنه یاد کرسنت افتاده که شروع به گریه کرده.
وگرنهایشان اگر می خواست گریه کند، باید آن موقع که طرفدارهایش به طرفداری از موسوی و با ادعای تقلب داشتند انقلاب و کشور را به باد می دادند، گریه می کرد.