جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جنگ روانی تازه رسانه‌های غربی علیه ایران

دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 472842
در راستای تلاش جمهوری‌خواهان برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران، یکی از رسانه‌های این کشور از موضوع آزمایش موشکی اخیر «پیونگ‌یانگ» بهره برد و مدعی شد که در ماههای آینده شاید شاهد فروش موشک کره شمالی به ایران باشیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی «دیلی‌بیست» در گزارشی به آزمایش اخیر موشک دوربرد کره شمالی اشاره کرد و نوشت که این اقدام کره شمالی که روز یکشنبه صورت گرفت، نشانه دیگری از افزایش تهدید «پیونگ‌یانگ» و ضعف آمریکا و تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف کردن این کشور می‌باشد.
 
کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که کره شمالی در منطقه‌ای واقع در شمال غربی این کشور آزمایش موشک دوربرد انجام داده است.
 
دیلی بیست این آزمایش را نشانه مهارت کره شمالی در یک فناوری بسیار پیچیده دانست. پیونگ‌یانگ اعلام کرد که یک ماهواره ناظر بر زمین به نام «کوانگ میونگ سانگ-4»  را در مدار قطبی قرار داده است.
 
این پایگاه آمریکایی ادامه داد، به احتمال زیاد، ممکن است اینکه این ماهواره در حال چرخیدن به دور زمین است، یک تله و فریب باشد زیرا در سال 2012، بعد از آخرین آزمایش موشک دور برد، کره شمالی اعلام کرد که یک ماهواره ارتباطی را به فضا فرستاده است اما تاکنون هیچ سیگنالی از سوی این ماهواره کشف نشده است.
 
طبق این گزارش، موشکی که کره شمالی آن را «یونها-3» می‌نامد، احتمالاً پیشرفته‌ترین نسخه موشک «تائپودونگ» این کشور می‌باشد.
 
این گزارش سپس نوشت، تا بحال، دوربردترین موشک کره شمالی هرگز یک سلاح نبوده است. این موشک‌ برای انتقال، گردآوری، سوخت‌گیری و آزمایش قبل از پرتاب به چندین هفته زمان نیاز دارد. محاسبات اینگونه بوده است که آمریکا در یک محیط جنگ، به زمان زیادی برای تخریب سکوی پرتاب روی زمین نیاز دارد.
 
دیلی بیست ادامه داد، تائپودونگ را می‌توان به سادگی قبل از آنکه پرتاب شود، مورد هدف قرار داد اما زمانیکه به نزدیکی فضا برسد، بسیار ترسناک می شود. این موشک بردی دارد که می‌تواند در بیش از نیمی از قاره آمریکا، گودی ایجاد کند. اگر کلاهک آن هسته‌ای باشد و بر فراز آمریکا منفجر شود، یک جرقه الکترومغناطیس می‌تواند الکتریسیته را در بخش وسیعی از آمریکا از کار می‌افتد.
 
این پایگاه آمریکایی سپس مدعی شد که به طور قطع ایران هزینه پیشرفت‌های کره شمالی در زمینه برنامه موشکی را پرداخت کرده است و به همین دلیل است که «بکتال» نویسنده «کره شمالی و امنیت منطقه‌ای در عصر کیم یونگ اون» بر این باور است که آمریکا در ماههای آینده باید به دنبال شواهدی مربوط به فروش موشک جدید به ایران باشد.
 
از طرف دیگر، «لری نیچ» از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در ماه ژوئیه به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که کره شمالی «بیش از دو سه میلیارد دلار در سال از ایران برای اشکال مختلف همکاری بین دو کشور دریافت می‌کند».
 
بسیاری از منتقدان برجام در آمریکا به ویژه جمهور‌ی‌‌خواهان تمامی تلاش‌ خود را به کار گرفته‌اند تا از آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی بعنوان بهانه‌ای برای وادار کردن دولت آمریکا برای تحریم‌ ایران سوء استفاده کنند.
 
مناظره اخیر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به میزبانی شبکه «ای بی سی نیوز» برگزار شد، تا حد زیادی بر آزمایشات موشکی کره شمالی و ایران مربوط بود.
 
«تد کروز» یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا یکی از افرادی بود که به بحث آزمایش موشکی و ایران اشاره کرد و گفت: «ما شاهد پرتاب (موشک) توسط کره شمالی هستیم و آن نتیجه مستقیم شکست دولت اول بیل کلینتون است. دولت کلینتون جهان را به سوی کاهش تحریم‌های کره شمالی پیش برد. من همچنین تصریح می‌کنم که مذاکره‌کننده ارشد در آن توافق شکست‌خورده در زمینه تحریم‌های شکست‌خورده زنی به نام وندی شرمن بود که اوباما و هیلاری کلینتون، او را بعنوان مذاکره‌کننده با ایران به کار گرفتند و بنابراین آنچه که در رابطه با کره شمالی امروز شاهد آن هستیم در واقع سایه‌ای از جایی است که ایران در آینده در آن قرار خواهد گرفت».
 
وی ضمن فاجعه‌بار خواند توافق هسته‌ای با ایران گفت: «این توافق هسته‌ای ایران بسیار فاجعه‌بار است و به همین دلیل است که من اعلام کرده‌ام که در همان روز اول که رئیس‌جمهور شوم، این توافق هسته‌ای با ایران را طوری پاره می‌کنم که پنج سال دیگر مجبور نباشیم بنشینیم و درباره پرتاب موشک ایران در زمانیکه به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کردند، چاره‌ای بیاندیشیم. خطرات آن مسئله بسیار زیاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *