کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش "کری" برای آزادی سیامک نمازی

19 بهمن 1394 ساعت 16:49

پایگاه پالیتیکو نوشته است که وزیر خارجه آمریکا با فشار به دولت ایران، در تلاش است تا یک تبعه دیگر آمریکا را، که گفته می‌شود در ایران زندانی است، آزاد کند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که کمتر از یک ماه از آزاد شدن 5 آمریکایی زندانی در ایران در جریان مبادله زندانیان با آمریکا، می‌گذرد، پایگاه پالیتکو نوشته است که واشنگتن در تلاش است تا یک تبعه دیگر آمریکا به نام «سیامک نمازی» را که به ادعای رسانه‌های غربی در ایران بازداشت شده، آزاد کند.

پالیتکو نمازی را فردی توصیف کرده که «با بسیاری از خودی‌های سیاست خارجی در واشنگتن ارتباط دارد.» این پایگاه به نقل از منابع نزدیک به این پرونده، نوشته است که جان کری وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای آزادی نمازی، به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه فشار آورده است.

روز جمعه هم 5 گروه ایرانی-آمریکایی طی نامه‌ای به کری، «تلاش مضاعف» وزیر خارجه آمریکا برای آزادی این تبعه آمریکا را خواستار شدند.

به ادعای رسانه‌های غربی، نمازی 44 ساله اواسط ماه اکتبر (مهر ماه) برای «شرکت در یک مراسم تشییع جنازه» به ایران سفر کرده و زمانی که قصد خروج از کشور را داشته، بازداشت شده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به پالیتیکو گفته است: «روشن است که ما در مسئله نمازی، فشار آورده‌ایم و داریم به فشار به ایرانی‌ها ادامه می‌دهیم و تا زمانی که او به خانه بازنگردد، همانطور که دیگران هم بازگشتند، دست برنمی‌داریم. این مسئله هنوز حل نشده، اما ما تلاشمان را متوقف نمی‌کنیم.»

نمازی که دارای تابعیت دوگانه است، در طول سال‌های گذشته در دوبی اقامت داشته و اکنون مسئول بخش برنامه‌ریزی راهبردی شرکت نفتی «کرسنت» است.


کد مطلب: 472828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/472828/تلاش-کری-آزادی-سیامک-نمازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com