جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تامین نیمی از نیاز تهران به گازوئیل پاک

دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 472806
براساس آمار و اطلاعات موجود در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در 8 ماه ابتدایی سال جاری تنها معادل 50 درصد نیاز کلانشهر تهران و البرز گازوئیل تصفیه شده عرضه شده است و همه صنایع و نیروگاه‌ها کماکان گازوئیل پر گوگرد و آلاینده استفاده کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اخیرا معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با توجه به نقش گازوئیل در افزایش ذرات معلق در هوای تهران و البرز اعلام کرده است بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بزودی شعاع توزیع این فرآورده نفتی با استاندارد یورو ٤ به شعاع ١٠٠ کیلومتری اطراف این دو استان توسعه می یابد.

با نگاهی به مصرف نفت‌گاز در این دو کلانشهر باید گفت بر اساس آمار مصرف نقت گاز در استان تهران حدود 8 میلیون لیتر در روز و در استان البرز حدود 1.6 میلیون لیتر در روز است.

البته باید گفت عرضه نفت گاز یورو برای تهران 2.7 و در البرز 0.6 میلیون لیتر در روز در سال گذشته بوده است، همچنین بر اساس تجزیه فروش 53 درصد مصرف کل نفت گاز کشور در بخش حمل و نقل و 25 درصد در نیروگاه‌ها و 7 درصد در صنایع مصرف می شود.

همچنین گزارش عملکرد 8 ماهه نشانگر آن است که تنها معادل 50 درصد از کلانشهر تهران و البرز گازوئیل تصفیه شده عرضه شده است و همه صنایع و نیروگاهها کماکان گازوئیل پرگوگرد استفاده کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *