جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۵
"جهان نیوز" بررسی می‌کند:

پشت پرده تشویق "سید حسن" به نامزدی در انتخابات خبرگان چه بود؟/ هاشمی قربانی می‌خواهد!

دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 472759
جریان خاص این بار برای نیل به مقاصد سوال برانگیز خویش، طمع به غیرسیاسی ترین انتخابات نظام یعنی انتخابات مجلس خبرگان و البته بیت معظم امام (ره) کرده است
پشت پرده تشویق "سید حسن" به نامزدی در انتخابات خبرگان چه بود؟/ هاشمی قربانی می‌خواهد!
گروه سیاست جهان نيوزـ محمد عبدالهی: رمزگشایی از پازل اخیر انتخاباتی جریان خاص که در انتخابات آتی خبرگان، رندانه تمرکز خود را بر مهره گزینی از بیت محترم حضرت امام (ره) معطوف داشته و  همچنین واکاوی سناریوی دعوت از حجت الاسلام سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از جانب مشاوران، زوایای پنهانی از دسایس این جریان برای هزینه کردن سید حسن در جهت پیشبرد اهدافی دقیق و از پیش تعیین شده را از جانب این جریان فاصله دار با اندیشه های امام (ره) ، آشکار می سازد.

پازلی حیاتی که از کنار هم قرار دادن اعترافات صادق زیبا کلام، عبدالله ناصری و استفاده غیرمترقبه هاشمی رفسنجانی از کلید واژه "علامه" در خطاب قرار دادن سید حسن و متعاقب آن سخنرانی وی علیه شورای محترم نگهبان تکمیل می شود.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی و سرحلقه تئوریسین ها و مشاورین نزدیک به هاشمی رفسنجانی نخستین فرد نزدیک به این جریان است که بعد از اعلام کاندیداتوری ایشان، در مناظره ای، لب به اعتراف می گشاید که :" سیدحسن خمینی برای حضور در مجلس خبرگان توسط آقای هاشمی رفسنجانی ترغیب شد. یعنی اگر تصمیم ، صرفاً بر عهده ایشان بود اساسا کاندیدا نمی‌شدند ، حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان به نفع آقای هاشمی است، چون با حضور ایشان، یک هسته‌ اعتدالی در برابر هسته رادیکال مجلس خبرگان بوجود خواهد آمد ".[i]

اشارات تصریحی و تلویحی زیباکلام بر نقش کاتالیزوری سید حسن خمینی در این سناریو، به منظور تثبیت احراز صلاحیت هاشمی، اخذ رای بیشتر در صندوق وی و همچنین تشکیل هسته جریان خاص در مجلس خبرگان بمنظور تحقق پروژه شورای رهبری ازجانب هاشمی، اطلاعات مفیدی از ابعاد توطئه ی اخیر را برملا می سازد.

بدون شک، به وسط گود کشاندن سید حسن خمینی با آن کاریزمای مشخص، قطعا اقدام سهل الحصولی برای این جریان نبوده و از فحوای کلام ایشان پس از پذیرفتن کاندیداتوری نیزاستنباط می شود که جریان خاص برای پیشبرد قدم به قدم و مطمئن مقاصد از پیش طراحی شده،  به رایزنی صرف هاشمی با سید حسن خمینی اکتفا نکرده و از فشارهای حلقه مشاورین وی نظیر موسوی بجنوردی، موسوی خوئینی ها، برادران انصاری، سراج الدین موسوی، عبدالله ناصری و.. نهایت بهره برداری را کرده است.

آنچه پیداست، سناریوی جریان خاص، دو فاز احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت هاشمی را به خوبی پیش بینی کرده است که متعاقب تایید صلاحیت هاشمی، زمینه های اجرا شدن فاز دوم سناریو یعنی هزینه کردن سیدحسن خمینی به نفع هاشمی کلید خورده است.

به شکست انجامیدن اخذ مجوز کتبی و ممهور "اجازه اجتهاد از مراجع تقلید عظام" توسط اطرافیان سید حسن خمینی برای احراز صلاحیت وی، ترغیب جریان خاص و هاشمی به امتناع از شرکت در آزمون احراز صلاحیت و ماهی گیری همان جریان و سایت های زنجیره ای آنها از این آب گل آلود پیش زمینه هایی متقن  برای هزینه کردن سیدحسن خمینی بوده اند تا هاشمی، قهرمانانه و پیروزمندانه  پا به میدان نهاده و علاوه بر دلداری سید حسن خمینی ، نهایت بهره برداری تبلیغاتی را بالای سر قربانی جدید خویش برده  و با کوفتن بر پیکره شورای محترم نگهبان سبد آرای خویش را ارتقا بخشد.

هاشمی به خوبی می داند که شورای نگهبان، با تهاجمات و فشارهای سیاسی، روانی و رسانه ای، رویکردها و تصمیمات خود را تغییر نمی دهد؛ و همه این رجزخوانی ها، جدالی بی حاصل و فاقد تاثیر عینی و عملی بر عزم این شورا هستند. بنابراین، تنها کارایی این موضع گیری ها، علاوه بر مکش مرکز ثقل انتخابات به حاشیه ها و سرگرم کردن افکار عمومی از مطالبات اصلی و واقعی خود از دولت، با هدف استفاده هر چه بیشتر از سرمایه و اعتبار بیت امام (ره)  برای بازسازی شخصیت مخدوش اجتماعی و رای آوری از طریق مظلوم نمایی و چهره حق به جانب گرفتن است و بس.

جالب آنکه، تکمیل قطعات این پازل با اعتراف شگفت آور عبدالله ناصری، دیگر مشاور معروف جریان خاص  (مشاور زبده سید محمد خاتمی) پس از سخنرانی تهاجمی هاشمی علیه شورای محترم نگهبان به گونه ای معجزه آسا میسر میشود. ایشان می گویند : "... جای نگرانی نیست بعد از سخنرانی، اتفاقی برای تأیید صلاحیت ایشان [آقای هاشمی] نخواهد افتاد با این حال این حملات تشدید خواهد شد ولی باعث افزایش محبوبیت و افزایش آرای ایشان [آقای هاشمی] در مجلس خبرگان می‌شود”.[ii]

آنچه پیداست، جریان خاص این بار برای نیل به مقاصد سوال برانگیز خویش، طمع به غیرسیاسی ترین انتخابات نظام یعنی انتخابات مجلس خبرگان و البته بیت معظم امام (ره) کرده است، که صدالبته با هوشیاری مردم انقلابی و بصیرت بیت معظم حضرت امام (ره)، این سناریو نیز در نطفه به شکست خواهد انجامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آيت الله سيد حسن خميني مطمئن باش آیت اللهی شما فقط عنوان حجت الاسلام هاشمی برای شماست.از خواب بیدار شو به واقعیت برگرد
دلواپس داریم تا دلواپس .
...
عجب
من..ری دوم!
متاسفانه سید حسن قربانی اصلاحات شد .
Iran, Islamic Republic of
خیر سید حسن قربانی تکبری شد که هاشمی به او تزریق کرد تا در امتحانشرکت نکرده رد صلاحیت شود و ارای او را هاشمی درو کند
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی بازنشسته نمی شوید
زردینی
هاشمی باید صراحتا در چند موضوع به ملت جواب دهد...
درود بر سید حسن خمینی.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار اینست که شورای نگهبان در تایید صلاحیت اقای هاشمی بازنگری کند...
طالقانی
سید جوانی این ادم .......
United States
دم هاشمی و سید حسن گرم که اردوگاه طرف مقابلو بهم ریختند
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخ
مطمئنی؟
توهم نزدی؟
Iran, Islamic Republic of
قاط زدی کلوچو هنوز بچه ای تا بدونی هاشمی باهاتون چکار کرد فقط یکم صبر کنی صداش در میاد
امیر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا تا انتخابات صبر کنین و ضرب شصت هاشمی رو ببینین
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اگر اطرافیان ن... هاشمی بزارن این بنده خدا عاقبت بخیر بشه جای شکر داره.