پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

انتقاد ناطق نوری از تحدید واردات خودرو

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 472344
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری گفت: منطقی نیست که واردات خودروهای خارجی محدود باشد و مردم برای خرید خودروهای داخلی در شرایطی که از آن ناراضی هستند، ناگزیر باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اکبر ناطق‌نوری امروز در مراسم افتتاح تولید انبوه موتور توربوشارژ اظهار داشت: اینکه واردات خودروی خارجی‌ را محدود کنیم، تا تولید داخلی فروش برود، ولی مردم از وضعیت تولید داخلی ناراضی باشند و ناگزیر به خرید خودروهای داخلی باشند، منطقی نیست.

وی ادامه داد: آنچه عامل تکامل است، رقابت است و اگر رقابت نباشد، تکامل و رشد در صنعت خودرو اتفاق نمی‌افتد.

ناطق نوری تصریح کرد: البته نمی‌توان یک دفعه گفت که واردات خودروهای خارجی بدون حساب و کتاب صورت گیرد، این کار درست نیست.

وی با بیان اینکه در مجلس پنجم تعرفه واردات خودروهای خارجی 90 درصد مصوب شد و قرار بود، سالانه 10 درصد کاهش یابد، تا کیفیت تولیدات داخلی ارتقا یابد، گفت: به این ترتیب تعرفه واردات خودرو به حداقل می‌رسید و جاذبه‌ای برای خرید خودروهای خارجی وجود نداشت.

ناطق‌نوری با تاکید بر لزوم توجه به کمیت و کیفیت تولید خودرو در کشور گفت: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت‌های باسابقه دنیا با خودروهای جدید وارد عرصه تولید شده‌اند که در این شرایط نمی‌توانیم حرکت لاک‌پشتی داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
از موضع بجا و پسنديده ي آقاي ناطق ممنونيم.