پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

هزینه بالایی که سورن را توریو می کند

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 472343
قائم مقام طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو، برای طراحی و تولید سورن توربوشارژ سمند سورن ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش جهان، کیوان وزیری در حاشیه مراسم افتتاح تولید انبوه موتور توربو شارژ در پاسخ به فارس که پرسید برای تولید این محصول چه میزان سرمایه‌گذاری کرده‌اید، اظهار داشت: با توجه به اینکه پلت‌فرم موتور را دراختیار داشتیم و طراحی سورن توربوشارژ بر این اساس صورت گرفته است، حدود 10 میلیارد تومان جهت این کار سرمایه گذاری کردیم.

وی ادامه داد: اگر قرار بود این طراحی بر روی موتور جدیدی صورت گیرد حدود 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز بود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال فارس که چرا استاندارد آلایندگی این موتور یورو 4 تعریف شده است، گفت: این استاندارد براساس استانداردهای کشور تعیین شده و قابلیت دستیابی به استاندارد یورو6 را دارا است.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین باید سرمایه‌گذاری برای سازنده‌ها صورت گیرد تا به دانش طراحی دست یابند.

وزیری با بیان اینکه در موتور توربوشارژ هوای بیشتری وارد مرحله احتراق می‌شود، گفت: از این طریق قدرت و گشت‌آور بیشتر در موتور ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: هوا با فشار 30 برابری وارد موتور می‌شود و راندمان موتور 40 درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، مصرف سوخت در موتور توربوشارژ 7 درصد کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یورو یورو یورو ...خسته شدیم. پس ایران خودش هیچ استانداردی در این زمینه ندارد؟! پس سازمان عریض و طویل استاندارد چه می کند؟!خب یک استاندارد ملی یا یک استاندارد جهانی استفاده کنیم بهتر نیست؟!!!