جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس پاسخ می دهد

دو ابهام قرارداد پژو و ایران خودرو کدامند؟

جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 472113
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس "بدعهدی" و "غرامت" را ۲ ابهام قرارداد اخیر ایران خودرو با پژو دانست و خواستار شفاف سازی مدیرعامل ایران خودرو در این باره شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه در قرارداد جدید پژو نکات مثبتی رعایت شده است، اظهار داشت: در این قرارداد انتقال تکنولوژی، تمرکز بر ساخت داخل و اولویت صادرات محصولات پیش بینی شده است که این موضوع نشان می‌دهد برخی از ملاحظاتی که در گذشته رعایت نشده بود در این قرارداد آمده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در این قرارداد 30 درصد صادرات محصول رعایت نشود، به همان نسبت تولید داخل کاهش خواهد یافت، افزود: این موضوع به نوعی تضمین به شمار می‌آید اما اینکه ایران خودرو می‌خواهد چه اقداماتی را انجام دهد تا پژو مانند گذشته بدعهدی نکند، هنوز اعلام نشده است که قرار است هفته آینده مدیرعامل ایران خودرو این موضوع را تشریح کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس اضافه کرد: یکی از انتقادات ما همکاری ایران خودرو با پژو بود چرا که در حال حاضر شرکت‌های خارجی بسیاری خواستار همکاری با ایران هستند و ما نباید فقط با پژو همکاری کنیم که در این میان ایران خودرو اعلام کرده، همکاری خود را با بنز در خودروهای سواری نیز افزایش خواهد داد.

فولادگر با اشاره به اینکه هنوز بحث دریافت غرامت از شرکت پژو مشخص نشده است، گفت: ما باید در گذشته پژو را ملزم می‌کردیم تا غرامت خود را پرداخت کنند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است البته ایران خوردو اعلام می‌کند که در حال پیگیری حقوقی این امر است.

وی تصریح کرد: به دلیل بی‌عهدی پژو خسارت‌های زیادی به ایران وارد شده است و ما باید در قرارداد جدید این موضوع‌ را مورد توجه قرار دهیم تا بستر دیگری برای بداخلاقی‌های پژو فراهم نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Indonesia
بنز؟؟؟ والا به خدا معلوم نیست دغدغه آقایان چیست و می خواهند کدامین مشکل را رفع کنند تولید بنز سواری را افزایش خواهیم داد!!!!! در همان کشورهای بیگانه هم بنز یک خودروی دم دستی مردم ومتوسط جامعه نیست ولی معلوم نیست در ایران می خواهیم کدام سمت و سوی را برویم