پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مثلث طلایی اوراسیا شکل می گیرد

پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 471964
خبرگزاری اسپوتنیک از همکاری‌های ایران، چین و روسیه با عنوان "مثلث طلایی" یاد کرد.
مثلث طلایی اوراسیا شکل می گیرد
به گزارش  جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: "اف. ویلیام انگدال،" پژوهشگر، مورخ و مشاور خطر پذیری راهبردی در آمریکا روز گذشته اعلام کرد: یک مثلث طلایی در اوراسیا میان چین، روسیه و ایران در حال شکل گیری است و افزایش اخیر سطح روابط میان چین و ایران، باعث به وجود آمدن بحث و گفتگوهایی جدید درباره "نظم جهانی" جدید اوراسیا شده است.

این پژوهشگر آمریکایی در مقاله ای که در نشریه "نیو ایسترن آوت لوک" منتشر کرد نوشت: گاهی اوقات تغییرات عمده در عرصه سیاست جهانی، از حوادثی سرچشمه می گیرد که کمتر مورد توجه قرار دارد.

اوضاع در خصوص ایران و سفر اخیر "شی جین پینگ،" رئیس جمهور چین، به تهران نیز به این گونه است.

وی افزود: آنچه که از این گفتگوها بر می آید حاکی از آن است که ضلع سوم آنچه که مثلث طلایی اوراسیا خواهد بود، اکنون شکل گرفته است؛ مثلثی تشکیل شده از سه ملت که خود را به توسعه اقتصادی صلح آمیز متعهد می داند.

این پژوهشگر آمریکایی همچنین از قرار گرفتن ایران در طرح "جاده جدید ابریشم اقتصادی چین" خبر داد و این موضوع را یک گام بزرگ به جلو توصیف کرد که باعث پایان یافتن چندین سال انزوای اقتصادی تهران خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *